English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

هفت خوشه کسب و کار در استان قم توسعه یافته است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: هفت خوشه کسب و کار در استان قم طی یک دهه اخیر توسعه یافته است.

هفت خوشه کسب و کار در استان قم توسعه یافته است

به گزارش خبرگزاری موج قم، اسرافیل شعاعی با اشاره به اینکه الهام از تجربه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد( یونیدو ) برنامه توسعه خوشه‌ای در ایران را به همراه داشت، اظهار کرد: تفاهم نامه مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و یونیدو مبنی بر انتقال دانش توسه خوشه‌ای به ایران، در اوایل دهه 80 آغاز شد و در استان قم نیز طبق آخرین مطالعه انجام شده تا کنون 12 خوشه مستعد شناسایی گردیده است و برنامه توسعه برای 7 خوشه کفش، فرش دستباف، مبلمان، سوهان، سنگ، انگشتر و زیورآلات و پوشاک به اجرا گذاشته شده است.

وی به تعریف خوشه پرداخت و عنوان کرد: خوشه به مجموعه فعال در یک گرایش از کسب و کار گفته می شود که در یک ناحیه یا حوزه جغرافیایی تمرکز یافته و با فرصت‌ها و چالش‌های مشترکی مواجه هستند. این شرکت‌ها مجموعه‌ای از محصولات مرتبط و مکمل را تولید کرده و می‌فروشند. چنین تمرکزی باعث ایجاد کسب و کارهای مرتبط می‌شود و منجر به پیدایش نهادها و خدمات تخصصی در زمینه‌های فنی، مدیریتی و مالی منجر می‌شود.

شعاعی بر تعامل سازنده بخش خصوصی و دولت تاکید کرد و افزود: در مدل توسعه خوشه عامل توسعه بعنوان بازوی دولت و بخش خصوصی عمل کرده و با تدوین برنامه های عملیاتی مورد درخواست ذی نفعان خوشه به اجرای آنها در طول سه سال می پردازد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه