English

استاندار قم:

آرامش انسان در گرو ارتباط درست با طبیعت است

استاندار قم بابیان این‌که انسان زمانی به آرامش می‌رسد که ارتباط درستی با طبیعت داشته باشد، گفت: انسان در روند توسعه و پیشرفت صنعتی، تعادل طبیعت را برهم زده و در نظریه‌ها و مدل‌های توسعه‌ای خود، جایگاه محیط‌زیست را به‌درستی روشن نکرده است.

آرامش انسان در گرو ارتباط درست با طبیعت است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در دیدار کارشناسان و فعالان زیست‌محیطی استان قم به مناسبت «هفته محیط‌زیست » با اشاره به اینکه باید جایگاه و اهمیت محیط زیست به همه مردم و مسئولین تذکر داده شود، اظهار کرد: اگر بتوانیم نسبت به این موضوع باور پیدا کنیم در آینده به توسعه پیدار خواهیم رسید.

استاندار قم بابیان این‌که انسان درگذشته مقهور طبیعت بوده، اما اکنون با انسان‌محوری به دنبال تسخیر طبیعت است، خاطرنشان کرد: بشر همواره در بهره‌مندی از عناصر طبیعت، افراط‌وتفریط داشته و هنوز راه استفاده درست از طبیعت را نیاموخته است.

وی در ادامه افزود: دولت‌ها نیز باوجود استفاده از فنّاوری‌ها و ابزارهای نوین، همچنان نتوانسته‌اند انسان را با طبیعت آشتی بدهند و این تناقض‌ها در ذهن بشر امروزی ایجادشده است و راهبرد مشخصی برای گذر از آن ندارد.

سرمست، بر ضرورت توجه به توسعه همه‌جانبه و پرهیز از نگاه تک‌بعدی تأکید کرد و گفت: انسان در میان مثلث توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قرارگرفته و آنچه این سه‌ضلعی را احاطه کرده است، محیط‌زیست است و انسان باید آن را باور کند تا به توسعه پایدار دست یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قم را قابل‌قبول دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق اهداف زیست‌محیطی، همکاری و مشارکت داشته باشند و همواره مؤلفه‌ها و ملاحظات زیست‌محیطی را رعایت کنند.

استاندار قم مساله پیشگیری و اطفاء حریق در مناطق طبیعی و لزوم هماهنگی نهادهای ذی‌ربط در این رابطه را موردتوجه قرار داد و گفت: ما باید با توجه به اقلیم متنوع استان قم در کنار توسعه گردشگری زیارتی، به دنبال توسعه گردشگری طبیعی و بوم گردی باشیم.

وی در پایان بابیان این‌که برای دفع پسماندهای ویژه و صنعتی استان قم مکان‌یابی شده و عملیات اجرایی آن باید پیگیری شود، تصریح کرد: کارگروه ملی تالاب‌ها با موضوع دریاچه نمک و حقابه های زیست‌محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه