English

نقش موثر صنایع دستی بر توسعه صنعت گردشگر

تولیدات صنایع دستی سفیران یک قوم وقبیله اند که هیچ گاه از گزارش پیام خود دست نمی کشند،تولیداتی که همواره ما را با گذشته مردمان آن منطقه آشنا می کند.

نقش موثر صنایع دستی بر توسعه صنعت گردشگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، شهرستان سمیرم در جنوبی ترین نقطه استان اصفهان دارای قدمتی 7 هزار ساله بوده و صنایع دستی و تولیدات این حوزه دارای قدمتی دیرینه می باشد،به نحوی که این گونه تولیدات با زندگی مردم این دیارعجین گشته است.

در روز جهانی صنایع دستی شهرستان سمیرم حال وهوای خاصی به خود گرفته و مسئولین شهرستان این روز را گرامی داشته و همزمان با آغاز هفته صنایع دستی با حضور پیشکسوتان ، هنرمندان و جمعی از مردم محلی دو کارگاه صنایع دستی در رشته بافته های داری (گلیم ،جاجیم و...) افتتاح کردند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی ،گردشگری وصنایع دستی شهرستان سمیرم در افتتاح کارگاه های صنایع دستی گفت: شهرستان سمیرم در دوحوزه گردشگری وصنایع دستی دارای ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی است .در حوزه صنایع دستی در رشته هایی همچون "هنر اصیل نمدمالی" و"بافته های داری" دارای قدمت دیرینه هستیم و در سال های اخیر با حضور جوانان و انتقال تجربیات پیشکسوتان به آنان در این حوزه گام های خوبی برداشته شده است به گونه ای که هم هنر نمد مالی و بافته های داری شهرستان دارای نشان ملی مرغوبیت و مهر اصالت یونسکو می باشد.

سعید سلیمانیان باشاره به ثبت روستای ملی مهرگرد به عنوان روستای صنایع دستی در رشته بافته های داری گفت :همه تلاش کردیم که هنرمردمان این دیار وتولیداتشان درسطح ملی مطرح گردد که بایستی این صنعت حفظ وتوسعه پیدا نماید.

وی اشاره ای به دو کارگاه افتتاح شده درمرکز شهر سمیرم در روز جهانی صنایع دستی کرد و بیان داشت:مدیران هر دوکارگاه ازجوانان خوش ذوق و علاقمند و دارای تحصیلات هستند که تلاش دارند در راستای توسعه این صنعت گام های بلندی را بردارند.

این مسئول در ادامه به سرمایه اولیه بیش از 400 میلیون ریال و اشتغال مستقیم حدود 22 نفر در این دوکارگاه اشاره کرد وگفت:هدف ماتوسعه این حوزه ،اشتغال پایدار و ایجاد درآمد برای علاقه مندان می باشد.

سلیمانیان به بخشی از برنامه های شهرستان سمیرم در این هفته اشاره کرد و افزود: رونمایی از تابلو ورودی روستای مهرگرد ، رونمایی از لوح ثبتی، برگذاری جلسات حضوری و مجازی با پیشکسوتان وهنرمندان صنایع دستی نمونه از این برنامه هاست.

رئیس میراث فرهنگی وگردشگری سمیرم در پایان تاکید داشت: شهرستان سمیرم یک شهرستان گردشگری است وتوسعه صنایع دستی و محصولات آن می تواند عامل بسیار مهمی در توسعه گردشگری و جذب گردشگر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه