English

موج گزارش می دهد:

تجربه گردشگری هیجان با پل شیشه ای هیر

امروزه‌ جاذبه‌های گردشگری انسان‌ساخت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر جذب گردشگر در جهان به شمار می‌روند در این بین اما پل‌های معلق که معمولا سازه‌هایی با مهندسی خاص هستند از جاذبه و هیجان بیشتری برای گردشگران برخوردارند.

تجربه گردشگری هیجان با پل شیشه ای هیر

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، امروزه‌ جاذبه‌های گردشگری انسان‌ساخت یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عناصر جذب گردشگر در جهان به شمار می‌روند در این بین اما پل‌های معلق که معمولا سازه‌هایی با مهندسی خاص هستند از جاذبه و هیجان بیشتری برای گردشگران برخوردارند.

استان اردبیل با داشتن طبیعتی منحصر به فرد و مناظری چشم‌ نواز به صورت بالقوه مستعد احداث پل معلق است که این ظرفیت با حضور سرمایه‌گذاران موفق در این حوزه به فعل تبدیل شده است.

یکی از نمونه‌های موفق احداث پل‌ معلق در سطح کشور که هم‌اکنون به نمونه منحصربه فرد در سطح جهان تبدیل شده است پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل شهر هیر است که صفر تا صد آن با اتکا به توانمندی مهندسان داخلی طراحی و اجرا شده است.

این پل سال گذشته و با حضور رئیس جمهور در استان اردبیل افتتاح شد اما بهره‌برداری از آن به علت شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد اما با کاهش روند شیوع این بیماری در کشور و استان اردبیل پل معلق شیشه‌ای هیر به بهره‌برداری رسید.

پل شیشه‌ای هیر توسط مهندسان ایرانی طراحی و اجرا شده است

حسین عباسی نیا‌، نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذار این پروژه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج  تصریح کرد: پل معلق هیر نخستین پل شیشه ای قوسی شکل جهان به شمار می رود که با طراحی مهندسان ایرانی به بهره‌برداری رسید و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبوده است.

وی با خاطرنشان کردن اینکه در حال حاضر تمامی پل های شیشه موجود در جهان به صورت مسطح و ثابت ساخته شده اند، افزود: پل شیشه ای هیر دارای دو ویژگی معلق بودن و قوسی شکل بودن است که همانند آن تاکنون در سطح دنیا ساخته نشده و کلیه قطعات شیشه ای و کابل های فلزی آن با کیفیت قابل توجه در داخل کشور ساخته شده است. این در حالیست که نمونه‌های موفق پروژه‌های انسان‌ساخت جاذب گردشگر در سطح کشور بسیار انگشت‌شمار است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز ساز و کار مشخصی برای حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه ارایه نکرده است.

عباسی نیا در ادامه با بیان اینکه این پروژه دارای دو محوطه گردشگری شماره یک و دو است، ادامه داد: این دو محوطه با پل شیشه ای معلق به همدیگر متصل شده اند و در فاز نخست پروژه، امکانات تفریحی مانند زیپ لاین ، بگ جامپ و پرش از ارتفاع و شهر بازی کودکان در این محوطه‌ها ایجاد شده است.

وی بیان داشت: در فازهای بعدی این پروژه احداث شهر بازی مسقف، رستوران تمام شیشه ای و هتل نیز پیش بینی شده است.

عباسی‌نیا با اشاره به اینکه تمامی سعی ما پذیرایی از گردشگران به نحو احسن در این مجموعه است، گفت: به علت شیوع بیماری کرونا بهره‌برداری از این پل چند ماه به تعویق افتاد اما اکنون این مجموعه آماده پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی است.

حال این پروژه منحصر به فرد و موفق در حوزه گردشگری نیازمند معرفی و تبلیغات بیش از پیش است تا بتوان از این طریق اقتصاد گردشگری شهر هیر و به تبع آن اقتصاد گردشگری استان اردبیل را به سمت پویایی و تاثیرگذاری بیشتر سوق داد.

در این باره فروزان سلطانی، فعال گردشگری در استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار موج با اشاره به اینکه پل شیشه‌ای هیر می‌تواند در کنار مجموعه جهانی شیخ‌صفی و شهر توریستی سرعین جز سه جاذبه مهم گردشگری در سطح استان اردبیل باشد، افزود: امروزه جاذبه‌های انسان ساخت می‌تواند بیشتر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی باعث جذب گردشگر شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای شاخص توریستی کشور از جمله اصفهان و کیش توجه به جذب سرمایه‌گذار در حوزه احداث جاذبه‌های انسان‌ساخت بیشتر شده است، بیان کرد: جاذبه‌های انسان‌ساخت می‌تواند دلیلی برای حضور چندباره گردشگران در شهرهای توریستی باشد و این تنوع در جاذبه‌های در سطح استان اردبیل می تواند به اقتصاد گردشگری آسان کمک کند.

سلطانی با تاکید بر اینکه مقاصد گردشگری هیجانی در سطح کشور انگشت شمار است، اضافه کرد: پل شیشه‌ای هیر در صورت معرفی بهتر در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند مقصد اصلی گردشگری هیجانی در سطح کشور باشد.

عضور هیات مدیره راهنمایان گردشگری استان اردبیل یادآور شد: ماندگاری گردشگران در یک منطقه جزء مولفه‌های اصلی اقتصاد گردشگری محسوب می‌شود که احداث پل معلق هیر به عنوان نخستین پل شیشه‌ای قوسی شکل جهان می‌تواند در ماندگاری گردشگران در استان اردبیل بسیار موثر باشد.

به نظر می‌رسد پل معلق شیشه‌ای هیر جز‌ء قطعه‌های اصلی و گمشده در پازل گردشگری استان اردبیل بود که با همت مسوولان استانی و سرمایه‌گذار این حوزه تکمیل شده است اما باید توجه داشت که معرفی درست این مجموعه در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ارایه خدمات بیشتر از جمله خدمات رفاهی و پذیرایی می‌تواند در جذب حداکثری گردشگران مفید و موثر باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه