English

بروکراسی اداری مانعی برای تولید و اشتغالزایی

بروکراسی اداری برای دریافت مجوزهای قانونی از موانع مهم برای تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال است و با حذف آن میتوان به تولید داخلی و اشتغالزایی کمک شایانی کرد.

بروکراسی اداری مانعی برای تولید و اشتغالزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، رحیم بنامولایی پیش از ظهر روز هشتم خردادماه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش روند شیوع کرونا در استان البرز و کشور اظهار داشت: شیوع کرونا علی رغم تمام مشکلاتی که برای کشور به وجود آورد نشان داد که می‌توان در مورد صدور مجوز و موارد مشابه خواست صنعت گران تسهیل گری و بروکراسی اداری حذف شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی استان البرز از ابتدای شیوع کرونا پای کار بوده و با تمام توان برای ریشه کنی این ویروس شبانه روز تولید و تلاش کردند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که کرونا برای واحدهای صنعتی به وجود آورد تعطیلی در دوماه اسفند و فروردین بود،بیان کرد: تعداد زیادی از کارفرمایان استان البرز حقوق و مزایای کارگران را علی رغم تعطیلی واحد پرداخت کردند که این اقدام جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه هئیت دولت باید در مورد اقساط بدهی واحدهایی که به دلیل شیوع کرونا موفق به فروش محصولات خود نشده اند تصمیمی قاطع بگیرد تا بدهی ناشی از جرائم بانکی آنها افزایش نیابد،عنوان کرد: بانکها باید نهایت تعامل را با  واحدهای تولیدی واقعی داشته باشند تا این واحدها بتواند در این شرایط پساکرونا اقساط وام‌های خود را پرداخت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان البرز با بیان اینکه باید دستورالعمل جامعی در استان برای پسا کرونا با محوریت صادرات تدوین شود،گفت: صادرات بنزین ایران به ونزوئلا در شرایط سخت تحریمی و فشار مضاعف آمریکا  ثابت کرد که در حوزه صادرات استان البرز علی رغم تمام محدودیت‌ها با تنوع و کیفیت محصولات تولیدی می‌تواند جزو استان‌های برتر کشور باشد.

بنامولایی با بیان اینکه باید در این شرایط قوانین سد راه تولید برداشته شود،گفت: در صورتی که ارز حاصل از صادرات برای تهیه مواد اولیه مورد نیاز و تهیه اقلام کالایی مورد نیاز صرف شود. قطعا هیچ کمبودی در مواد اولیه و کالا به وجود نمی‌آید و تولید سرپا تداوم می یابد.

وی با بیان اینکه جایزه مردم  به صنعتگرانی که در بدترین شرایط کرونا دست از تولید به خاطر سلامت مردم نکشیدند خرید کالای ایرانی است،گفت: مردم برای حمایت از صنعتگران کالای ایرانی بخرند تا این صنایع بتوانند چرخه تولید و اشتغال را حرکت داده و برای  جلوگیری از بیکاری کارگران قدم بردارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه