English

استاندار قم:

گروه‌های آسیب پذیر از کرونا باید حمایت شوند

استاندار قم بابیان این‌که این اقدام تفاوت ما با سایر کشورها در امر مبارزه با کروناست، گفت: گروه‌های آسیب‌پذیر که در این مدت به دلیل شیوع این بیماری مشاغل خود را ازدست‌داده‌اند نیز باید حمایت شوند.

گروه‌های آسیب پذیر از کرونا باید حمایت شوند

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی قم باید هر سه ماه یک بار گزارشی از روند فعالیت‌های الکترونیکی ارائه دهند، اظهار داشت: تحقق دولت الکترونیک ازجمله اولویت‌های مهم مدیریت استان است و دستگاه‌های اجرایی با میزان فعالیت در این راستا ارزیابی خواهند شد.

وی تحقق همه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اجرای دولت الکترونیک در قم را نیازمند نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه از طریق آموزش و اطلاع‌رسانی به قشرهای مختلف دانست و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما در این زمینه باید اقدام‌های لازم را انجام دهند، چراکه در بسیاری از دستگاه‌ها و مراکز دولتی قم بستر و زیرساخت دولت الکترونیک فراهم‌شده، ولی مردم به دلیل نداشتن مهارت کافی و همچنین فرهنگ استفاده از این شیوه خدمات‌رسانی، از آن استقبال نمی‌کنند.

وی همچنین توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری در مدیریت شهری قم را ضروری عنوان کرد و گفت: شهرداری قم نیز باید برنامه‌های خود را برای ارائه خدمات الکترونیک اعلام کند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به این‌که فعالیت اداره‌های دولتی استان از ۱۰ خرداد از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود، گفت: کلیه دستگاه‌ها باید با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند، ولی دستورالعمل دورکاری نیز اعمال می‌شود.

سرمست همچنین با قدردانی از کلیه همکاری‌های صورت گرفته در بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتگاه‌های استان گفت: خادمان این اماکن باید با حفظ حرمت زائران پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را کنترل کنند و اقدام‌های نظارتی نیز به‌گونه‌ای باشد که مراجعه زائران به اماکن یادشده مدیریت شود.

استاندار قم انعکاس نظرها و پیشنهادهای مطرح‌شده در استان به ستاد ملی کرونا برای بازگشایی بیش‌ازپیش اماکن مذهبی را موردتوجه قرار داد و گفت: با توجه به گرمای هوا درصورتی‌که امکان استفاده از صحن‌های اطراف مسجد جمکران وجود دارد،‌ پیشنهاد بازگشایی این صحن‌ها نیز به ستاد ملی کرونا داده شود.

وی با اشاره به فعالیت بازارهای موقت و روز در قم گفت: به‌رغم آنکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همگان ضروری است و این مساله مهم‌ترین خط قرمز مسئولان امر می‌باشد، ولی معیشت مردم نیز باید تامین شود.

 سرمست اضافه کرد: باید رَسته یا صنفی که نسبت به صنوف دیگر خطرپذیری کمتری دارند، حمایت شود و فضای موردنیاز برای فعالیت آن در اختیار قرار بگیرد.

استاندار قم با تاکید بر نظارت دقیق بر خانه مسافرها و مکان‌های اقامتی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر فعالیت رستوران‌ها و هتل‌های قم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است، ولی مجالس عروسی و یا آیین‌های دیگر نخواهیم داشت.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصمیم اداره کل ارشاد قم برای تجلیل از ۱۰ واحد نانوایی این استان که در ایام شیوع کرونا بیشترین توجه و دقت نظر را در رعایت اصول بهداشتی داشتند، بیان کرد: به‌طور حتم در مبارزه با کرونا گروه‌ها و اصناف مختلف باوجودی که هیچ تکلیف و وظیفه قانونی نداشتند، ولی به میدان آمدند و کمک کردند، و این همراهی آن‌ها در کاهش ورودی‌ها به بیمارستان‌ها و همچنین افزایش تاب‌آوری اجتماعی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی نقش بسزایی داشت.

وی بابیان این‌که این قدردانی‌ها باید به همه اقشار و اصناف تسری پیدا کند، گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود که همه گروه‌های فعال در عرصه مبارزه با کرونا دیده شوند و فعالیت آن‌ها مستندسازی شده و این دستاورد مبارزه ما خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی