English

هشدار چندین باره استاندار قم؛

وضعیت پرخطر کرونا در قم پابرجا است

استاندار قم شرایط کرونایی قم را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ وضعیت کرونا دراین استان سفید نشده و باید دستورالعمل‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

وضعیت پرخطر کرونا در قم پابرجا است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در جلسه ستاد پیشگیری از بحران که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه تحقق کامل دولت الکترونیک نیازمند زمان است، اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی استان باید در راستای تامین زیرساخت‌های دولت الکترونیک به صورت مستمر برنامه ریزی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت الکترونیک برای زیستن در شرایط کرونایی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تماس‌های روزانه در سطح دستگاه‌های اجرایی امر اجتناب‌ناپذیری است.

استاندار قم گفت: در آینده‌ای نزدیک ارزیابی دقیقی از دستگاه‌های موفق در حوزه تحقق دولت الکترونیک ارائه خواهد شد.

بازگشایی روز بازارها منوط به نظر مساعد کارشناسان بهداشت است

وی درادامه بیان کرد: بازگشایی روز بازارها در قم منوط به دریافت نظرات کارشناسی علوم پزشکی است.

سرمست افزود: درصورتی‌که دانشگاه علوم پزشکی نظر مساعدی در شرایط کنونی نداشته باشد روز بازارها مانند آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای امکان بازگشایی ندارند.

وی گفت: درمجموع بازار روزها و وانت‌بارها درصورتی‌که مشمول مفهوم تجمع نباشند می‌توانند فعالیت‌های خود را از سر بگیرند.

استاندار قم عنوان داشت: مساجد قم در طول دوران شیوع کرونا بسته نشده و صرفا کارکرد برگزاری نماز جماعت در آن‌ها متوقف ‌شده‌است 

سرمست خاطرنشان کرد: مساجد قم پایگاه و محور اصلی استان در انجام رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه باید باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت و جلوه‌های نوین تمدن نتوانستند عدالت درمانی را در بین اتباع داخلی خود در شیوع کرونا پیاده کنند درحالی‌که در قم درمان اتباع داخلی و خارجی رایگان بود.

سرمست اضافه کرد: تاب‌آوری سیستم درمانی ایران نیز در مقایسه با کشورهای مدعی عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشت و مانند برخی کشورها در درمان افراد جوان و کهن‌سال نیز تفاوتی قائل نشد.

وی تصریح افزود: وضعیت قم نسبت به ابتدای اسفندماه سال قبل مطلوب شده اما وضعیت قم در مقایسه با شهرهای دیگر همچنان پرخطر است.

جهش تولید به‌موازات کرونا در قم دنبال شود

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: جهش تولید به‌موازات مبارزه با کرونا در دستگاه‌های اجرایی دنبال شود.

سرمست اظهار داشت: برنامه‌های اشتغال‌زایی و تولید باید همچنان در اولویت برنامه‌ریزی‌های دستگاه‌ها قرار داشته باشد.

وی بیان کرد: مرجع و محور اصلی پاسخگویی به ابهامات حوزه کارگری و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و  باید مدیران این دستگاه ارتباط خود را با رسانه‌ها و مردم بیشتر کنند.

وی عنوان داشت: پیگیری‌های اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی برای حل مشکلات حوزه کار و بیکاری اقشار آسیب‌ دیده کرونایی باید بیش از مقدار فعلی باشد.

وی اظهار داشت: برای جبران خسارت‌های کرونا به کارگران ساختمانی، روز بازارها و سایر اقشاری که در دوران کرونا تعطیل شدند بسته جامع اطلاعاتی تهیه و در اختیار استانداری قرار بگیرد.

موازی کاری مشکل دیرینه کمک‌های مردمی

سرمست در ادامه اظهار کرد: موازی کاری، عملکرد موردی و هدفمند نبودن از مشکلات دیرینه کمک‌های مردمی در قم است که باید به سمت ساماندهی و تدوین بانک‌های اطلاعاتی جامع هدایت شوند.

وی ادامه داد: باید افراد آسیب‌دیده در جریان بیماری کرونا که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نبودند شناسایی‌شده و نیازهای آن‌ها نیز اولویت‌سنجی شود.

استاندارگفت: قم ظرفیت ویژه‌ای دربخش خیریه دارد و برای هدفمند کردن کمک‌های خیرانه باید جامعه خیرین استان نیز به سامانه جامع خیرین مجهز شوند.

وی تصریح کرد: تکمیل بانک اطلاعاتی مجمع خیرین استان دنبال شود و فعالیت موسسات خیریه نهادمند و قاعده‌مند شود.

وی با اشاره به روند ساماندهی کارگران فصلی گفت: در کنار ساماندهی کارگران ساختمانی ایرانی، اتباع خارجی مشغول در این حرفه هم باید ساماندهی شود.

استاندارقم  بیان داشت: اتباع غیرمجاز خارجی باید توسط نیروی انتظامی استان شناسایی و روند قانونی آن‌ها دنبال شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه