English

استاندار کرمانشاه:

بار مبادلاتی ایران و عراق بر دوش مرزهای استان کرمانشاه است

هوشنگ بازوند در بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله گفت: بخش عمده‌ای از صادرات و مبادلات تجاری با کشور عراق از طریق مرزها و بازارچه‌های استان کرمانشاه انجام می‌شود.

بار مبادلاتی ایران و عراق بر دوش مرزهای استان کرمانشاه است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از مرز مبادلاتی شیخ صله ثلاث باباجانی، مرزهای کرمانشاه را بسیار مهم توصیف کرد و اظهار داشت: بحران کرونا خسارت‌های بسیار زیادی به اقتصاد جهانی وارد کرده و اقتصاد کشور ما نیز از اثرات مخرب این ویروس منحوس در امان نمانده است.

وی افزود: طی این ایام بحران کرونا، کرمانشاه تنها استانی است که مرزهای مبادلاتی‌اش با کشور عراق فعال همچنان فعال هستند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در این شرایط بار مبادلاتی مرزهای مهران و خوزستان روی دوش مرز پرویزخان قرار گرفت و گاه تا ۴ هزار کامیون کالا در نوبت ترخیص قرار داشتند.

وی ادامه داد: با رایزنی‌هایی که با کشور عراق صورت گرفت خوشبختانه مرزهای شوشمی و شیخ‌صله بازگشایی شدند و خوشبختانه هم‌اکنون کار ترخیص ۳۰ درصد فرآیند صادرات کالاها از طریق این دو مرز انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: هم‌اکنون از مرز شیخ‌صله روزانه تا ۲۸۰ کامیون کالا ترخیص می‌شود و قصد داریم با هماهنگی با طرف عراقی علاوه بر افزایش ساعات کار روزانه، مرز را در روزهای تعطیل هم باز نگه‌داریم.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم با هماهنگی با طرف عراقی بتوانیم مرز خسروی را هم بازگشایی کنیم و این موضوع را در شورای توسعه شرق و غرب کشور با وزیر کشور مطرح کرده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه