English

در نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف انجام شد؛

قرائت پیام آیت الله نوری همدانی

پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد.

قرائت پیام آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرگزاری موج قم، پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در نخستین روز کنگره بین المللی قدس شریف قرائت شد. متن پیام آیت الله نوری همدانی به شرح زیر است:

امروز مهمترین مساله در جهان اسلام و عرصه بین الملل موضوع قدس شریف و فلسطین است و با تأسف فراوان باید گفت عده ای از سردمداران بلاد اسلامی در حال کمک به ظالم به مردم فلسطین هستند.

پیام افزوده است: یکی از نکات ارزنده ای که در قرآن کریم مکرر بر آن  تاکید شده است، مبازه با ظالم و حمایت از مظلوم است.اما متأسفانه سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های اسلامی و بعضی از مسلمانان به خصوص کسانی که در طول سال میلیون‌ها قرآن چاپ می‌کنند و به سراسر دنیا می‌فرستند و خود را به دروغ خادم قرآن و حرمین شریفین معرفی کردند، این آیات را بدون عمل گذاشته و توجه به آن نمی‌کنند.

در ادامه این پیام آمده است: با تأسف فراوان باید گفت عده ای از سردمداران بلاد اسلامی در حال کمک به ظالم هستند، و حقوق ملت‌های مظلوم خصوصاً ملت فلسطین را زیر پامی‌گذارند، و با کمک ها و سازش های پنهانی و پشت پرده و یا با سکوت مرگبار خود ظلم استکبار و صهیونیست را تقویت می‌کنند، و مسئله اول جهان اسلام؛ یعنی قدس را تضعیف می‌نمایند.

پیام ادامه داده است: سالیان طولانی است که قدرت‌های به ظاهر بزرگ سعی دارند، مسئله قدس به فراموشی سپرده شود. اما در چهل سال اخیر به ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی(ره) و به همت مردم متدین و پرشور و مسلمان در مکان‌های مختلف جهان و گاهی با محدودیت‌های بعضی از دولت‌ها زنده نگه داشته و تیری به قلب این فتنه زده شد و رژیم غاصب و کودک کش و جعلی صهیونیست را رسوا نمود، و روز قدس را بعنوان یک روز بزرگ اسلامی مبدل نمود، و صهیونیزم را بعنوان یک غده سرطانی معرفی کرد.

در پیام تاکید شده است: روز قدس همچنان باید بعنوان مهمترین روز بین المللی باشد و امسال نیز با توجه به بیماری کرونا باید طبق نظر مسئولان و رعایت مسائل بهداشتی به هر شکلی که مسئولان امر تدبیر خواهند کرد، گرامی داشت و حمایت خود را از مردم فلسطین و قدس شریف اعلام نمود، و انزجارخود را از استکبار و صهیونیست و ایادی آنان مطرح کرد.

پیام حاکیست: امروز نخبگان و هر انسان آزاده و با وجدانی نباید این ظلم را تحمل کرده و سکوت نماید. باید برای احقاق حق این ملت مظلوم و برگرداندن قدس به مسلمانان بعنوان قلب تپنده جهان اسلام تلاش کرد، و لازم است مسلمانان با وحدت و همدلی راه پیروزی را هموار کنند. باید به تمام دنیا اعلام شود که کسی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را جز خود آنها ندارد و رژیم جعلی بنام اسراییل هرچه زودتر باید بساط خود را از منطقه جمع کند تا همانطور که ملت‌ها قبل از تأسیس این رژیم غاصب در کنار هم  بودن با آرامش زندگی کنند.

در این پیام آمده است: از اصحاب رسانه نیز انتظار می‌رود در هفتاد و دومین سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین به وظیفه خودعمل نموده و جنایات صورت گرفته این رژیم جلاد در حق مردم مظلوم را به گوش جهانیان برسانند، و به رسالت خود عمل نمایند. اسراییل باید بداند که دوران نابودی او فرارسیده و بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و این رژیم ظالم ازبین خواهد رفت.

پیام تاکید کرده است: اینجانب ظلم های استکبار و صهیونیست و همکاران آنها را درسراسر جهان خصوصاً فلسطین را محکوم نموده، و بار دیگر حمایت و همبستگی خود را با تمام نیروهای مقاومت منطقه و مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنم.

کنگره بین‌المللی قدس شریف با حضور سخنرانانی از ۱۸ کشور به صورت مجازی در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت مصادف با ۲۴ و ۲۵ رمضان برگزار می شود.

در این همایش شخصیت های برجسته جهان اسلام از جمله شیخ "عیسی قاسم" از بحرین و شیخ "بدرالدین حسون" مفتی سوریه، و همچنین مسئولانی از جریانات مقاومت از جمله حماس و حزب‌الله نیز در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه