English

رئیس کل دادگستری قم:

سامانه سجام ابزار کارآمدی برای خدمت رسانی به مردم و بالا بردن سرمایه اجتماعی نظام است

رئیس کل دادگستری استان قم، کار سامانه سجام (سامانه جامع اطلاع مردمی قوه قضاییه) را خدمت رسانی به مردم و در نتیجه بالا بردن سرمایه اجتماعی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواند و افزود: سامانه سجام بازوی سازمان یافته مردمی دستگاه قضایی است و تنها سامانه مردمی است که مجوز رسمی از رئیس معزز قوه قضاییه دارد.

سامانه سجام ابزار کارآمدی برای خدمت رسانی به مردم و بالا بردن سرمایه اجتماعی نظام است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در تشریح این سامانه افزود: افراد در هر شغل، در هر زمان و مکانی نسبت به جامعه خود مسئول هستند و می بایست در امر پیشگیری از وقوع جرم همیاری و مشارکت نمایند و این اهتمام در صورتی که به صورت یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد، به افزایش سطح احساس امنیت در مردم منجر خواهد شد.

رئیس کل دادگستری قم جرائم مربوط به منابع طبیعی و آب، فساد اداری و مالی، تهیه و توزیع مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز، احتکار، گران فروشی، تهیه و توزیع مشروبات الکلی، فرار مالیاتی و اختلاس، تصرف غیر قانونی اراضی ملی، تخلفات انتخاباتی، جرائم مربوط به فضای مجازی و عدم انجام وظایف محوله را از اولویت های پیگیری گزارشات در سامانه سجام خواند.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری افزود: در استان قم بیش از 1600 نفر از شهروندان در این سامانه عضو شده اند که پس از آموزش های صورت گرفته به عنوان بازوان مردمی دادگستری قم فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: دستورات لازم به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دادستان قم در خصوص تسریع در رصد و اقدام عملی در خصوص گزارش های واصله صادر گردیده و مقرر است این گزارشات خارج از نوبت و فوت وقت بررسی و اقدام قضایی لازم در برخورد با متخلفان صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان قم در خصوص گزارشات و اقدامات مربوط به تخلفات و جرائم ایام مبارزه با بیماری کرونا گفت: در ایام مبارزه با بیماری کرونا گزارشات متعددی از سوی شهروندان قمی به این سامانه ارسال شد و با تشکیل تیم های عملیاتی ویژه به این گزارشات رسیدگی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه