English

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم:

دستگاه قضایی جهت کاهش جرایم خشن، اهتمام ویژه‌ای دارد

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم از اجرای برنامه های ویژه جهت ارتقای مداخلات امنیتی انتظامی به منظور کاهش جرایم خشن با تمرکز بر ضرب و جرح عمدی توسط این معاونت در سال جدید خبر داد.

دستگاه قضایی جهت کاهش جرایم خشن، اهتمام ویژه‌ای دارد

به گزراش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی با اشاره به این که ایراد ضرب و جرح عمدی به ویژه نزاع فردی و دسته جمعی از جمله جرایمی است که همواره جزء 5 جرم و آسیب اولویتی در ایران به حساب می‌آید، افزود: بخش قابل توجهی از پرونده‌های ارجاعی به سازمان پزشکی قانونی مربوط به معاینه مصدومان نزاع است؛ از این رو معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با اهتمامی ویژه، برنامه‌هایی را جهت کاهش این موضوع به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی تحلیل و بررسی آماری از اجرای برنامه در سال‌های گذشته و تبیین وضع موجود، شناسایی و الویت بندی مناطق پرخطر، پیگیری ایجاد بانک اطلاعاتی از افراد پرخطر، اجرای طرح ارتقاء مداخلات انتظامی رفتارهای خشن با همکاری دستگاه‌های متولی را از جمله اقدامات این معاونت در حوزه کاهش جرایم خشن با تمرکز بر ضرب و جرح عمدی برشمرد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در ادامه افزود: در سال گذشته کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از خشونت و ایراد ضرب و جرح عمدی با همکاری ناجا و سازمان بهزیستی در ساختمان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم برگزار شد و با عنایت به بازخوردگیری و برنامه ریزی‌های انجام شده، هماهنگی لازم ما بین دستگاه‌ها در زمینه برگزاری مجدد این دوره‌ها در سال جدید صورت گرفته است.

یزدی تصریح کرد: کارگاه آموزشی برگزار شده با توجه به بررسی سوابق تحصیلی، شغلی شرکت کنندگان طراحی شده و مواردی از جمله آموزش کنترل خشم، آموزش تصمیم‌گیری، آموزش مدیریت استرس و اضطراب در این کارگاه‌ها تدریس می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه