English

تدبیر فرمانده دریابانی هرمزگان بر تبعیض جنسیتی

دعوت نشدن خبرنگاران خانم به نشست خبری فرمانده مرزبانی ناجا که به میزبانی فرمانده دریابانی هرمزگان برگزار شد، بار دیگر بر اعمال تبعیض جنسیتی در چنین رویدادهایی صحه گذاشت.

تدبیر فرمانده دریابانی هرمزگان بر تبعیض جنسیتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، امروز بار اصلی خبررسانی در استان هرمزگان بر دوش بانوان قرار دارد و حضور فعال ایشان به عنوان مدیران رسانه، سردبیران و خبرنگاران جبهه آگاهی‌بخشی نه قابل چشم‌پوشی است و نه فردی بر اساس سلیقه‌ خود توانایی آن را دارد که این طیف گسترده را حذف کند.

همان گونه که معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بیان داشتند، هنر انقلاب اسلامی این بود که زنان جامعه را متحول ساخت و در مسیر اسلام و ارزش‌های الهی هدایت کرد و بینش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این طیف جنسیتی را ارتقا داد. از این رو حضور پرشور در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زنان این مرز و بوم است. آنان از همان روزهای نخستین انقلاب وارد میدان مبارزه شدند و با جهاد خود قدم به قدم، انقلاب اسلامی را یاری و دین خود را نسبت به اسلام و انقلاب به خوبی ادا کردند.

رهبر حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای نیز بارها تاکید کرده‌اند مسئولیت اجتماعی زنان در کنار اولویت دادن به مسئولیت‌های خانوادگی معنا پیدا می‌کند اما جنسیت و مسئولیت‌های خانوادگی نباید مانع حضور و فعالیت‌های اجتماعی زن بشود. ایشان تصریح کرده اند که «زن باید شأن انسانی خود را در جامعه پیدا کند. شخصیت و اعتماد به نفس داشته باشد و این تصور که نسبت به مرد یک موجود درجه دوم و بازیچه خواسته‌ها و اراده مرد است، از بین برود. در این مسیر، خود زنان نقش اصلی را بر عهده دارند. زن‌ها هستند که باید مسئولیت‌ها، وظایف و جایگاه خود را در نظام اسلامی بیابند.»

با این حال نشست خبری یازدهم اردیبهشت ماه فرمانده مرزبانی ناجا به میزبانی فرمانده دریابانی هرمزگان در سالن یاس واقع در خیابان طلوع بندرعباس بدون دعوت از خبرنگاران خانم برگزار شد و هنگامی که دلیل این موضوع را از روابط عمومی دستگاه مربوطه پرسیدیم، وی دلیل این اتفاق را تدبیر فرمانده دریابانی هرمزگان اعلام کرد.

در حالی که ریاست خانه مطبوعات هرمزگان و انجمن صنفی کارگری روزنامه نگاران استان بر عهده بانوان است، توقع می رفت تا پیش از رسانه‌ای شدن این موضوع، این نهادها خود را ملزم به پیگیری موضوع می دانستند، البته اعمال این تبعیض مستلزم واکنش خبرنگاران آقا نیز بود و اگر همکاران گرامی این نشست را تحریم کرده بودند، دیگر کسی در جمهوری اسلامی جرات انجام چنین اقدام ناشایستی را به خود نمی داد.

امیدواریم در آینده دیگر شاهد چنین اتفاقات ناخوشایندی نباشیم و مسئولان مربوطه نیز به این تبعیض رسیدگی لازم را داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه