English

در حامای همدان برگزار شد؛

نشست رشته گفتگوهای اخلاق و سیاست با موضوع تبعیض مثبت آری یا خیر؟

دبیر شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران با اشاره به نشست رشته گفتگوهای اخلاق و سیاست با موضوع تبعیض مثبت آری یا خیر؟ هر یک از انواع تبعیض در این حوزه را تشریح کرد.

نشست رشته گفتگوهای اخلاق و سیاست با موضوع تبعیض مثبت آری یا خیر؟

به گزارش خبرگزاری موج همدان، زهره رحیمی، دبیر شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران در سلسله نشست رشته گفتگوهای اخلاق و سیاست با موضوع تبعیض مثبت آری یا خیر؟، اظهار داشت: گفتگو موضوعی که طی دهه های گذشته مغفول مانده است از گفتگو مردم با یکدیگر تا گفتگوی دولت و مردم و بین جامعه نخبگان و ...

 

گفتگوی اخلاق و سیاست با موضوع تبعیض مثبت آری یا خیر؟

رحیمی با بیان اینکه اگر گفتگویی نیز شکل پیدا می کند به صورت علمی و کاربردی در سطح جامعه به کار گرفته نمی شود، افزود: جامعه روشنفکری بایستی به ارتباطش با مردم و نیازهای آن توجه بیشتری نشان دهد.

وی در  نشست رشته گفتگوهای اخلاق و سیاست، با اشاره به اینکه هدف سلسله نشست های حاما،توجه به ارتباط با مردم است، گفت: بایستی تمرکز بیشتری در حوزه گفتگو شکل پیدا کند و این امر به میان جامعه نیز تسری پیدا کند.

وی با پرداختن به تبعیض مثبت که آیا اجرای آن در جامعه روا است و یا اینکه اگر مجاز است با چه شرایطی باید محقق شود، گفت: در طول تاریخ در تمام نقاط جهان تبعیض های متفاوتی از رنگ، نژاد، قومیت، سن، جنسیت و ... رخ داده است.

دبیر شورای مرکزی حزب اراده ملت ایران در  نشست رشته گفتگوهای اخلاق و سیاست، به تبعیض هایی که ناشی از  وضعیت جسمی افراد است، سهمیه های کنکوری، سهمیه های 30 درصدی بانوان، گزینش ها و صلاحیت هاو ... اشاره کرد و گفت: برخی از تبعیض ها بر حسب زمان و مناسبات حاکم بر جامعه اتفاق افتاده است.

رحیمی با بیان اینکه نمی توان از صلح سخنرانی کرد و برای ایجاد آن از روش های خشونت آمیز استفاده کرد، ابراز کرد: برای از میان بردن تبعیض نیز نمی توان از تبعیض استفاده کرد.

وی  در نشست گفتگوهای اخلاق و سیاست، با اشاره به تئوری های مطرح در تبعیض مثبت، هر یک از این تبعیض ها را تشریح کرد و پیامد های محقق شده آن ها را نیز مطرح کرد

در پایان نشست نیز هر یک از حاضرین به ارائه تحلیل خود از موضوع طرح شده پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه