English

معاون هماهنگ کننده سپاه قم:

روزانه بیش از ۴۰ هزار ماسک توسط بسیجیان در قم تولید می‌شود/توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی در ۴۷ محله در شهر و ۵ بخش قم

معاون هماهنگ کننده سپاه قم گفت: با توجه به نیاز موجود، روزانه بیش از 40 هزار ماسک توسط بسیجیان در قم تولید می‌شود.

روزانه بیش از 40 هزار ماسک توسط بسیجیان در قم تولید می‌شود/توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی در 47 محله در شهر و 5 بخش قم

مهدی کبیری پور در گفت‌وگو با خبرگزاری موج قم، با اشاره به اقدامات انجام شده توسط سپاه و بسیجیان در مقابله با کرونا اظهار کرد: مهم ترین اقدامات از ابتدای شناسایی کروناویروس در قم، ضد عفونی اماکن عمومی و معابر و ایستگاههای اتوبوس و درب‌های ورودی مساجد و ...بود که به طور گسترده در قم انجام شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم افزود: در انجام ضدعفونی و اقدامات در جهت مقابله با کرونا، 64 هزار نفر روز برادران و 64 هزار نفر روز خواهران حضور داشتند.

وی تصریح کرد: خواهران بسیجی عمدتا در تهیه اقلام معیشتی و تهیه غذا برای بیماران و فعالیت‌های پشتیبانی و حضور در خانه‌ها و پایگاههای بهداشت و مراکز سلامت در جهت غربالگری و ثبت آمار و اطلاعات در سامانه بهداشت حضور داشتند.

کبیری پور خاطرنشان کرد: برخی از خواهران نیز در مراکز درمانی و نقاتگاه یاوران مهدی فعالیت داشتند و همچون برادران، اقدامات جهادی وسیعی در خدمت به بیماران انجام دادند.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم راه اندازی نقاهتگاه ویژه بستری بیماران کرونایی در روزهای پایانی بهبودی بود که با تشخیص ستاد مقابله با کرونای استان قم، این تقاهتگاه در مجتمع یاوران مهدی راه‌اندازی شد و خواهران بسیجی مشارکت خوبی در نگهداری از بیماران با توجه به شرایط عادی و کاهش بیماران، این مجموعه نیز جمع آوری شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم اظهار داشت: حضور بسیجیان در مراکز درمانی از جمله اقدامات مهمی بود که در ایام شیوع کرونا اتفاق افتاد، در این زمینه طلاب بسیجی و بسیجیان محلات در این مراکز درمانی، کارهای خدماتی و کمک به کادر پزشکی و درمانی را بر عهده داشتند.

وی گفت: یک تعدادی از طلاب نیز در آرامستان بهشت معصومه(س)، غسل و تدفین اموات را بر عهده داشتند و اقدامات مهمی در جهت خدمت به خانواده متوفیان انجام شد.

تولید ماسک توسط بسیجیان

کبیری پور با اشاره به راه‌اندازی کارگاههای متعدد در تولید ماسک توسط بسیجیان عنوان کرد: با توجه به نیاز موجود، روزانه بیش از 40 هزار ماسک توسط بسیجیان در قم تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیج دانشجویی، شبکه‌ای در تولید ماسک با راه انداری 13 کارگاه آغاز کرد و در این بخش بیش از 30 هزار ماسک در طول روز به تولید می‌رساند و همچنان نیز به واسطه نیازی که در تولید ماسک وجود دارد، کارگاهها فعال است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم خاطرنشان کرد: برای تولید انواع ماسک و گان و لباس‌های حفاظتی طبق پروتکل‌های بهداشتی، مجوز یک ساله را اخذ کرده‌ایم و این اقلام تولیدشده را عمدتا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تحویل می‌دهیم.

وی بیان کرد: همچنین بخشی از تولیدات در میان بسیجیان درگیر کار در حوزه مقابله با کرونا و ضدعفونی و تهیه اقلام و خدمت‌رسانی به بیماران و آرامستان‌ها توزیع می‌شود.

کبیری پور افزود: در برخی از محلات قم، پیک شیوع کرونا بیش از دیگر نقاط بود که در جهت حفظ سلامتی شهروندان، تعدادی از ماسک‌های تولید شده در این محلات توزیع شد، خوشبختانه شرایط تا حدی عادی شده است و بخشی از تولیدات طبق نیازسنجی و با قیمت تمام شده به استان‌های دیگری ارسال می‌شود.البته در شرایط فعلی بخشی از این اقلام در میان داروخانه‌ها و مراکز درمانی در حال توزیع است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها، برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه است که چهارشنبه هفته گذشته یک رزمایش در مصلی قدس برگزار شد و هفته اینده در روز شنبه مصادف با نیمه رمضان در یکی در جمکران برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله سوم رزمایش همدلی و کمک مومنانه در آستانه عید فطر

معاون هماهنگ کننده سپاه قم اظهار داشت: مرحله سوم رزمایش نیز در آستانه عید فطر برگزار می‌شود و به صورت تجمیعی این بسته‌های حمایتی و معیشتی در قالب طرح جمع آوری و توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی در 47 محله در شهر و 5 بخش قم از جمله اقدامات است و مشارکت خوبی در ساماندهی فعالیت‌ها در محلات شکل گرفت.

کبیری پور بیان کرد: تهیه سحری و افطاری ویژه نیازمندان در ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات در این ایام است که هیات فاطمیون بانی طبخ سحری و شبکه محلات عهده دار توزیع آن است، همچنین افطاری حرم توسط این شبکه به دست نیازمندان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: حرم مطهر روزانه 30 الی 40 هزار پرس غذا طبخ می‌کند و سحری نیز در قالب 1000 بسته غذا به طور ثابت به خانواده‌ها اعطا می‌شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه قم گفت: همه این فعالیت‌ها زیر نظر قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت(ع) در مجتمع نور انجام می‌شود و کارگروه محلات این قرارگاه بر عهده محلات و پایگاههای بسیج است.

وی تصریح کرد: همچنین  تولید ماسک و گان توسط نیروهای بسیجی در کارگاهای محلی همچنان ادامه دارد و با کم شدم شیوع بیماری برآنیم ظرفیت تولید را حفظ کنیم و به تامین نیاز دیگر استان‌ها بپردازیم.

کبیری پور عنوان کرد: با احصای آمار نیازمندان به ویژه دانش‌آموزان خانواده‌های ضعیف، طرح‌های حمایتی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تهیه بسته‌های لوازم التحریر یکی از این فعالیت‌ها در ماههای آینده است.

وی در پایان متذکر شد: پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب، اجرای رزمایش کمک مومنانه در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سپاه امام علی بن ابی طاللب (ع) و قرارگاه مردمی کریمه اهل بیت (ع) در سه محور سلامت، معیشت و معنویت در دستور کار قرار گرفته است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه