English

رسالت انجمن حمایت از زندانیان حفظ کرامت و توجه به حقوق شهروندی است

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کردستان گفت: رسالت و مهمترین خواستگاه انجمن‌های حمایت زندانیان را حفظ کرامت زندانیان و توجه به حقوق شهروندی آنان است.

رسالت انجمن حمایت از زندانیان حفظ کرامت و توجه به حقوق شهروندی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد جباری پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هیات مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج اظهار داشت: با توجه به شرایط  پیش آمده، تامین نیازهای مادی و معنوی خانواده‌های زندانیان آسیب پذیر دشوار است و رفع این  مشکلات، نیاز به حمایت همه جانبه مسوولین و خیرین دارد.

رییس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان سنندج در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر 240 خانواده با حدود 600 عائله مورد حمایت انجمن حمایت زندانیان سنندج قرار دارند.

دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به تاثیرات بسیار منفی ویروس کرونا بر معیشت جامعه گفت: به دلیل شیوع این ویروس در کشور، انجمن حمایت زندانیان در سنندج نیز قسمت زیادی از منابع درآمدی خود که صرف کمک به خانواده‌های زندانیان نیازمند می‌شد را از دست داده و این مساله باعث شده تا این انجمن نتواند همچون گذشته به خانواده‌های آسیب پذیر یاری برساند.

جباری، رسالت و مهمترین خواستگاه انجمن‌های حمایت زندانیان را حفظ کرامت زندانیان و توجه به حقوق شهروندی آنان اعلام کرد و افزود: خانواده‌های زندانیان مرتکب هیچ گونه جرمی نشده اند بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از آسیب‌های متعددی که پیش روی این خانواده‌ها است صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های درس مدارس به صورت مجازی به دلیل شیوع ویروس کرونا گفت: بررسی‌های به عمل آمده حاکی از آن است که تعداد زیادی از فرزندان زندانیان نیازمند به دلیل عدم دسترسی به گوشی‌های هوشمند، حضورشان در کلاس های مجازی با مشکل روبرو شده است که در این راستا و برای پیشگیری از افت تحصیلی آنان، بایستی اقدامات عاجل انجام شود.

مدیرکل زندان‌های کردستان هم گفت: خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند و بر اساس اصل شخصی بودن مجازات نیز این خانواده ها نباید به آسیب‌هایی که ممکن است به دلیل در حبس به سربردن سرپرست خانواده به وجود آید دچار شوند.

مراد فتحی افزود: افراد تحت پوشش انجمن‌های حمایت‌ زندانیان دارای تفاوت‌های قابل تاملی با خانواده‌هایی که تحت پوشش سایر مراکز حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی هستند دارند.

وی افزود: این خانواده‌ها علاوه بر اینکه با مشکلات مادی فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند از سوی دیگر با آسیب‌های ناشی از دوری و در حبس بودن سرپرست خانواده نیز مواجه هستند و این موضوع مشکلات آنان را مضاعف کرده است.

در این جلسه با هم اندیشی مسوولین و مدیران موسسات خیریه شهر، تدابیر ویژه‌ای برای تهیه گوشی‌های هوشمند در اسرع وقت برای فرزندان زندانیان نیازمند به منظور حضور در کلاس مجازی صورت گرفت.

کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره کل اموال تملیکی استان قول مساعد برای تهیه گوشی‌های هوشمند را داده و شهرداری سنندج پس از مصوب شدن در  شورای شهر با اختصاص مبلغ 100 میلیون ریال، متولی موقوفات دارالاحسان با پرداخت 200 میلیون ریال و همچنین یکی از بازرسی انجمن حمایت زندانیان نیز با پرداخت 50 میلیون ریال گام‌های نخست رابرای تهیه گوشی‌های هوشمند برای فرزندان زندانیان نیازمند برداشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ام لیلا عاطفی سدهی

    سلام قولا من رب رحیم . برادر جباری تمنا دارم به موازات عنایات به زندانیان و حفظ حقوق شهروندی توجه ای بفرمائید به حفظ حقوق شهروندی و انسانی مراجعان به دادگستری دادخواهان مظلومی که دادشان را به دادگستری رسانده اند ولی به جای اینکه به دادشان برسند دادشان را در آورده اند . نرسیدن به داد مردم ( ویل للمطففین ) است . به دادمان برسید که دادرسی آخرت نزدیک است . کرونا این پیام را دارد که دادرسی آخر نزدیک است .

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی