English

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی را پرداخت می کند

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: هر بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بین هشت تا ۹ میلیون تومان هزینه در بردارد که این میزان بیمه ۹۰ درصد آن را پرداخت می‌کند.

بیمه سلامت 90 درصد هزینه بیماران کرونایی را پرداخت می کند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: مطالبات موسسات طرف قرارداد این اداره کل تا آذرماه ۹۸ پرداخت شده و سعی مابقی مطالبات نیز در آینده نه چندان دور پرداخت می‌شود.

وی از اتخاذ تمهیدات ویژه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا از سوی این اداره کل خبرداد و اظهار داشت: عمده داروهایی که نیاز به تمدید و تایید دارد به صورت خودکار برای بیماران تمدید و شهروندان می‌توانند برای تهیه دارو فقط به داروخانه مراجعه کنند و نیاز به مراجعه به این اداره کل برای تایید دارو ندارند.

دریجانی اضافه کرد: برای هر بیمار بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بین هشت تا ۹ میلیون تومان هزینه در بردارد که این میزان  بیمه ۹۰ درصد آن را پرداخت می‌کند.

 مدیرکل بیمه سلامت استان یزد در خصوص طرح نسخه الکترونیکی و حذف دفترچه افزود: همه اکنون در ۹ شهرستان استان یزد این طرح اجرا شده که در مرکز استان هم مقدمات اجرای آن فراهم شده و در سالجاری اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در طرح نسخه نویسی الکترونیکی، نیازی به ارائه دفترچه سلامت در مراجعه به مطب پزشکان نیست و بیمار فقط با اعلام کد ملی خود ویزیت شده و اقلام دارویی هم در سامانه تمام داروخانه‌های کشور ثبت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت یزد تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح الکترونیکی نسخه و حذف دفترچه‌های کاغذی ،انتقال سوابق بیمار به داروخانه‌ها و سایر مراکز درمانی به راحتی قابل انجام است و شفافیت در هزینه‌های سلامت، کاهش ضریب خطا ناشی از نسخ بد خط، هدفمند شدن تجویز و مصرف دارو و منطقی شدن هزینه‌های بیماران از مزایای این طرح است.

دریجانی از اجرای طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بخش بستری بیمارستان‌های دولتی در استان در سال گذشته خبرداد و گفت: در نظر داریم این طرح را در بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان هم در سالجاری اجرا کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه