English

آماده باش دستگاه های مختلف خدماتی واجرایی در استان کردستان

مدیر کل ستاد مدیریت بحران کردستان گفت: در پی اعلام پیش بینی های هواشناسی مبنی براحتمال ناپایداری هوا، کلیه ی دستگاه های خدماتی و اجرایی در استان به حالت آماده باش درآمدند.

آماده باش دستگاه های مختلف خدماتی واجرایی در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد فلاحی بعداز ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های استان با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه پیش‌بینی‌های هواشناسی فعالیت سامانه بارشی طی امروز و فردا در آسمان این استان تشدید می‌شود که رگبار رعد و برق، گاهی وزش باد شدید، احتمال رخداد تگرگ از مخاطره‌های آن است.

مدیر کل ستاد مدیریت بحران کردستان اضافه کرد: تاکید می‌شود دستگاه‌های خدمات رسان و اجرایی با اولویت مدیریت سدها، باید عدم تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و آبراه‌ها و اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی را اتخاذ کنند.

فلاحی یادآور شد: همچنین لازم است دستگاه های خدمات رسان و امدادی سطح آمادگی سازمانی را برای مقابله با حوداث محتمل و رعایت توصیه‌های مربوطه بالا ببرند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کردستان نیز در خصوص توصیه‌های هواشناسی کشاورزی امروز چهارشنبه گفت: بهره برداران بخش باغبانی در این مدت از کلش یا سنگریزه در زیر بوته های توت فرنگی جهت جلوگیری از تماس میوه با خاک استفاده کنند و مدیریت کف باغ و مبارزه با علف های هرز سطح باغات را انجام دهند.

علی پناهی افزود: بهره برداران بخش زراعت و حفظ نباتات نیز نسبت به انجام کودپاشی سرک در مزارع گندم و جو، مبارزه با علفهای هرز پهن برگ و باریک برگ در مزارع گندم بعد از بارش‌ها، پایش مزارع از نظر آفت سن مادر و مبارزه شیمیایی در صورت رسیدن به نرم مبارزه با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: از دیگر توصیه‌های هواشناسی در این مدت به باغداران شامل محلول پاشی عناصر ماکرو و میکرو در مزارع گندم و جو، پایش مزارع گندم از نظر بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های قارچی و انجام اقدامات لازم در صورت مشاهده علایم با مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه