English

طی جلسه شورا های شهرستان جاسک؛

مردمی بودن باید در تفکر هر مسئولی نهادینه شود

فرماندار جاسک‌ گفت: شور و مشورت در حکومت اسلامى از جایگاه ویژه‌اى برخوردار است و باید مردمی بودن در تفکر هر مسئول نهادینه شود.

مردمی بودن باید در تفکر هر مسئولی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد رادمهر فرماندار جاسک‌ در جلسه شورا های بخش، شهر و شهرستان جاسک ضمن تبریک فرارسیدن روز شورا ها گفت: شوراهای شهر و روستا برآمده از مبانی، اهداف و سیاست‌ های کلی نظام اسلامی و از جمله نهادهای جمهوری اسلامی ایران است.

رادمهر با بیان اینکه در آموزه های دینی برنقش اهمیت مشورت و همواره بر مشارکت مردم در امور تاکید شده است افزود: شور و مشورت در حکومت اسلامى از جایگاه ویژه‌اى برخوردار است و باید مردمی بودن در تفکر هر مسئول نهادینه شود تا مردمی فکر، زندگی و رفتار کند.

فرماندار شهرستان جاسک عنوان کرد: اصل هدف از تشکیل شوراهای اسلامی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است مشارکت دادن مردم در اداره امور محلی بوده است.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی چند اصل در مورد شوراها آمده است گفت: اکنون شوراها به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در زمینه قانون‌گذاری و نظارتی در امور محلی باید نقش آفرینی کنند و به عنوان نمایندگان مردم وظیفه دفاع از حقوق مردم را بر عهده دارند که با وضع مقررات محلی اثر بخشی و نظارت خود را بر اجرای امور شهر دارا می باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان جاسک خاطر نشان کرد: شوراها باید بستر لازم را برای مشارکت آحاد جامعه فراهم کنند، اگر بتوانیم از همه ظرفیت های اجتماعی برای حل مسائل بهرمند شویم آنگاه است که به وظایف و رسالت اجتماعی عمل کردیم.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا سرمایه معنوی ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت اجرا شدن سیاست ها و برنامه های نظام اسلامی هستند افزود: شوراها با شناخت از نارسایی‌ ها و کمبودها می توانند طرح‌های پیشنهادی خود را از طریق سلسله مراتب و با هدف ارتقاء حقوق شهروندی به مسئولین ذیصلاح ارسال کنند و پیگیر اجرا و تحقق آن باشند.

فرماندار جاسک تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی وظیفه دارند در کوتاه ترین فرصت مطالبات شوراها را پیگیری کنند و هیچ مدیر دستگاهی حق ندارد شورا را پشت درب دفترش نگه دارد، زیرا شورا ها نمایندگان مردم هستند و فلسفه وجودی همه مسولین برای خدمت بی منت به مردم است، مردم ولی نعمتان نظام اسلامی هستند و ما وظیفه داریم با تمام توان در پی حل مشکلات آنها باشیم.

در پایان این جلسه فرماندار جاسک با اهدا لوح تقدیر از شوراهای بخش و شهر و شهرستان و برخی از شوراهای حاضر در جلسه تجلیل بعمل آوردند

.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه