English

رئیس پلیس فتا استان اصفهان هشدار داد:

کلاهبرداری از کاربران به بهانه دریافت نذورات مردمی در ماه رمضان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی به بهانه دریافت نذورات مردمی در ماه رمضان به شهروندان هشدار داد.

کلاهبرداری از کاربران به بهانه دریافت نذورات مردمی در ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: برخی افراد شیاد و سود جو با سوء استفاده از نام مؤسسات خیریه و کمک به خانواده های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق شبکه های اجتماعی و درج تبلیغات فریبنده در سایت ها و معرفی خود به عنوان عضوی از مؤسسه با فریب کاربران از آنان کمک های نقدی را درخواست می کنند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان برخی افراد شیاد و سود جو با طراحی سایت های تبلیغاتی یا کانال و گروه هایی در  شبکه های اجتماعی در قالب طرح ایتام و خیریه که متأثر از احساسات مردم است، اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امورات خیریه و کمک به خانواده های کم بضاعت می کنند.

این مقام انتظامی افزود: معمولا شگرد مجرمان در این روش هدایت کاربران به درگاه‌های بانکی اما جعلی است که پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیّر در این صفحه ، مجرم با دسترسی به حساب طعمه خود اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی می‌کند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: به کاربران فضای مجازی توصیه می کنیم هیچگاه به کانال ها و گروه‌هایی که در شبکه های اجتماعی برای کمک مالی به مؤسسات خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت می کنند اطمینان نکرده و مراقب ترفند‌های افراد سودجو و کلاهبرداری باشند و هدایای خود را به دفاتر این مؤسسات که به صورت قانونی فعالیت می کنند و فقط در فضای حقیقی هدیه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه