English

رییس کل دادگستری استان کردستان:

شاهدان دروغین شناسایی و مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند

رییس کل دادگستری استان کردستان از شناسایی شهود دروغین توسط روسای محاکم قضایی در استان کردستان خبر داد و گفت: در همین راستا با این افراد برخورد اشد قانونی خواهد شد.

شاهدان دروغین شناسایی و مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمدرضا مترقب امروز سه‌شنبه در شورای معاونین دادگستری استان کردستان اظهار داشت: شناسایی و برخورد جدی با شاهدان دروغینی که با مکر و فریب و با دریافت مبلغی عدالت قضایی را تحت الشعاع قرار می دهند، ضروری است.

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: روسای دادگستری و دادستان‌های استان موظف‌ هستند تا با درج مشخصات شاهدان در سیستم سمپ (سامانه مدیریت پرونده) و سامانه ساما (سامانه اطلاعات موثر اشخاص) این افراد متخلف را شناسایی و توسط حفاظت اطلاعات دادگستری کل استان برای برخورد قانونی با آنها اقدام شود.

مترقب افزود: دستورالعمل‌های اصداری از سوی ریاست قوه قضاییه برای اجرا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که بخشنامه مربوطه در خصوص چگونگی احضار، اخذ اظهارات شهود و جلوگیری از تبانی و مواضعه آنان با طرفین پرونده به روسا و دادستان‌های استان کردستان ابلاغ می‌شود.

وی یادآور شد: با شناسایی شاهدان دروغین می‌توان آنان را مورد تعقیب قرار داد و از این طریق جلوی این فریبکاری که مستقیما در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت خلل ایجاد می‌کند، ایستاد و از آن جلوگیری کرد.

رییس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: احکامی که صرفا بر مبنای شهادت شهود صادر شده باشد در صورت اثبات کذب ‌بودن شهادت آنها و محکومیت، شاهد کاذب به مجازات قانونی که در ماده 650 قانون مجازات اسلامی قسمت تعزیرات اسلامی مصوب سال 1375 تعیین شده از سه ماه و یک روز تا 2 سال حبس یا جزای نقدی محکوم و رای صادر شده بر مبنای شهادت کذب نیز بی‌اعتبار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه