English

رئیس جهاد کشاورزی قم:

فیلم‌های جوجه‌کُشی مربوط به شهرهای دیگر است

رئیس جهاد کشاورزی قم از کذب بودن فیلم‌های جوجه کشی در استان قم خبرداد.

فیلم‌های جوجه‌کُشی مربوط به شهرهای دیگر است

به گزارش خبرگزاری موج قم، عباس پورمیدانی در حاشیه جلسه کمیسیون ماده ۵ استانداری در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: پیش از سفارس خرید جوجه یک‌روزه، مرغداران قمی برای جلوگیری از معدوم‌سازی جوجه‌های یک روزه باید نسبت به تامین شدن نهاده‌های دامی اطمینان حاصل کنند.

 وی با اشاره به انتشار ویدیویی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه، گفت: انتشار این فیلم تحت هر شرایطی امر غیراخلاقی و نادرستی بوده و باید با مقصران این کار برخورد شود.

رئیس جهاد کشاورزی قم اضافه کرد: معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه مساله فنی در امر مرغداری است و وقتی هدف مرغدار تولید جوجه تخم‌گذار و مرغ باشد، پرورش خروس ارزش اقتصادی نداشته و در تمام دنیا سیستم‌های مرغداری جوجه‌های خروس را معدوم می‌کنند.

پورمیدانی عنوان کرد: اما در فیلمی که اخیرا در رابطه با معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه منتشرشده این روال سپری نشده بلکه عده‌ای از تولیدکنندگان باهدف تهییج افکار عمومی و مشکلات ناشی از تامین نهاده‌ها و افت قیمت مرغ به روش غیراصولی جوجه‌های یک‌روزه را معدوم کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از فیلم‌های منتشر شده در رابطه با معدوم‌سازی جوجه‌های یک روز ارتباطی با مرغداران قمی ندارد.

در روزهای گذشته تصاویر و فیلم‌هایی از معدوم‌سازی جوجه‌های یک‌روزه در برخی از استان‌های کشور در شبکه‌های مجازی منتشرشده است.

پورمیدانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ گفته بود: در استان قم تولید مستقیم جوجه نداریم و زمانی که مرغداران استان جوجه‌ای را برای پرورش به قم وارد می‌کنند از قبل تمهیدات لازم را برای تأمین خوراک و سایر مایحتاج آن در نظر گرفته‌اند.

وی بیان کرد: کاهش بازار مصرف در صنعت مرغداری که موجب رغبت کمتر مرغداران به جوجه ریزی و پرورش آن شده، ازجمله دلایل افزایش تعداد جوجه‌های یک‌روزه و متاسفانه معدوم‌سازی آن‌ها در برخی از مناطق کشور است.

پورمیدانی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در برگزاری مراسم‌ها،‌ یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش مصرف مرغ در بازار است که خسارت‌های قابل‌توجهی به مرغداران وارد کرده و جبران آن نیازمند حمایت‌ ویژه از فعالان این صنعت است.

وی ادامه داد: با تلاش‌ نهادهای مختلف در وزارت جهاد کشاورزی ازجمله پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ‌های گوشتی تولیدشده به قیمت مناسب و سرعت بخشیدن به تامین و توزیع نهاده‌های موردنیاز مرغداران،‌ این مشکل برطرف خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه