English

آیت الله خاتمی:

وظیفه مومنان در شرایط فعلی صبر در بلا است

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن کریم مشکل کرونا را با واژه بلا بیان و در این مورد سه وظیفه را برای مسلمانان تعیین کرده که وظیفه نخست صبر در بلا، وظیفه دوم تضرع و دعا و همچنین وظیفه سوم رزمایش همدلی و انفاق است.

وظیفه مومنان در شرایط فعلی صبر در بلا است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله سید احمد خاتمی در ارتباط زنده تلویزیونی شبکه قم که در جوار مضجع شریف بانوی کرامت برقرار شد، از مشکلات پیش آمده در سطح جهان بر اثر ویروس کرونا یاد کرد و اظهار داشت: شرایط به گونه‌ای شده است که تمام مردم جهان با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و تنها یک کشور خاص به این مشکلات نرسیده است.

آمریکا متهم شماره یک جنگ بیولوژیک است

وی اضافه کرد: در مورد شیوع ویروس کرونا، احتمال وقوع یک جنگ بیولوژیک منتفی نیست و همچنان آمریکا در سطح جهان متهم نخست است و این اتهام فقط از ناحیه ایران نیست چراکه دانشمندان خارج از کشور نیز این موضوع را به عنوان یک اتهام ذکر می‌کنند و قطعا در آینده مشخص می‌شود و حقیقتی پوشیده نخواهد ماند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: چه بسا دشمنان این ملت فکر می‌کردند که این جنگ بیولوژیک فقط جان دشمنان آن‌ها را می‌گیرد درحالی‌که متوجه نبودند که این ویروس علیه آن‌ها نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در سطح جهان به بیش از دو میلیون نفر رسیده است، مطرح کرد: این ویروس مشکلات اقتصادی بسیاری را برای جهان به وجود آورده است اما بر اساس آموزه‌های قرآن کریم باید در زمان وقوع چنین بلایی صبور باشیم.

خاتمی تصریح کرد: عموم مردم باید از مناجات شعبانیه به صورت ویژه‌تر استفاده کنند و در این راستا نیاز است که صدا و سیما به صورت گسترده‌تر به انعکاس این مناجات بپردازد.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: هیچ تردیدی نداریم که این بلای کرونا نیز تمام شدنی است و نسل دیگری خواهد آمد و تاریخ این کرونا را خواهد نوشت اما از همه مهم‌تر عملکرد ما در این دوران است همانطور که مدیریت مطلوب در کنترل بحران و تلاش کادر درمانی کشور در این زمینه ماندگار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از این بحران به عنوان یک فرصت برای تقویت مبانی اعتقادی و توجه بیشتر به خداوند متعال استفاده کنیم، گفت: در مورد صبر در بلا بی‌حوصلگی نکردن مورد تاکید است؛ با بی‌صبری مشکل بلا رفع شدنی نیست و اینکه اکنون از در خانه ماندن بی‌حوصله شده و بیهود به خارج از خانه برویم نادرست است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه