English

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر خبر داد:

دستگیری سارق اینترنتی در خمینی شهر / سرقت از حساب بانکی ۳۵۰ نفر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از دستگیری سارق اینترنتی در خمینی شهر و سرقت از حساب بانکی 350 نفر خبر داد.

دستگیری سارق اینترنتی در خمینی شهر /  سرقت از حساب بانکی 350 نفر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ علی جعفری نژاد گفت: یک جوان 20 ساله ای که از طریق راه اندازی درگاه پرداخت الکترونیک جعلی توانسته بود اطلاعات حساب بانکی 350 نفر را سرقت کرده و به صورت غیر مجاز از این حساب ها برداشت کند، در خمینی شهر دستگیر شد.

وی افزود: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر مبنی بر این‌ که مبلغ 25 میلیون ریال به‌ صورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد:‌ در تحقیقات علمی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان، جوان 20 ساله ساکن یکی از شهرستان های همجوار که اقدام به این سرقت اینترنتی کرده بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی طی عملیاتی هوشمندانه دستگیر و برای تکمیل تحقیقات بیشتر به پلیس فتا شهرستان منتقل شد.

وی افزود:  متهم پس از دستگیری در اعترافات خود عنوان کرد که مدت دو ماه است، اقدام به فعالیت در زمینه استخراج ارز دیجیتال ، فیشینگ و پولشوئی کرده و پس از پولشوئی با حساب هائی که بسیار کم تراکنش بودند اقدام به خرید طلا یا اقدام به شارژ کیف پول و یا شارژ سیمکارت می کرده و شارژها را در کانال ها و گروه های تلگرامی به نصف قیمت معمول به فروش می رسانده است.

سرهنگ جعفری نژادخاطر نشان کرد:‌ در بازرسی از مخفیگاه متهم 4 دستگاه گوشی تلفن همراه ، یک دستگاه لپ تاب ، 30 عدد سیم کارت، 4 کارت عابر بانک به نام متهم و 3عدد سکه بهار آزادی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر تصریح  کرد: در بررسی های تخصصی پلیس بر روی تجهیزات رایانه ای متهم  تعداد زیادی نرم افزار درگاه جعلی شامل فروش شارژ ارزان ‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، صیغه یابی و... کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: همچنین تاکنون  اطلاعات حساب بانکی 350 نفر که توسط متهم به سرقت رفته بودند  به دست آمد و مشخص شد که وی  از این حساب های بانکی به صورت غیر مجاز برداشت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در خصوص سرقت اطلاعات حساب بانکی افراد توسط مجرمان سایبری هشدار داد و گفت: شهروندان باید بیش از پیش مراقب باشند و از عضویت در کانال‌های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، صیغه یابی، ماهواره جیبی و... جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه