English

نحوه فعالیت مراکز درمانی کرمانشاه در زمان کرونا مشخص شد

دستورالعمل فعالیت بیمارستان‌ها و مطب‌های بخش خصوصی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند اعلام شد.

نحوه فعالیت مراکز درمانی کرمانشاه در زمان کرونا مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعالیت بیمارستان‌ها و مطب‌های بخش خصوصی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند را در مقابله با کرونا در کرمانشاه اعلام کرد.

در این ابلاغیه دکتر روشنی آورده است که فعالیت بیمارستان‌ها و مطب‌های در بخش خصوصی ضمن رعایت اصول مراقبتی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، حفاظت فردی و همگانی و کنترل تعداد ویزیت بیمارستان‌ها در روزهای کرونایی در ساعت به شرح زیر بلامانع خواهد بود

فعالیت مطب‌های متخصصین رشته‌های داخلی، عفونی، اطفال، زنان و کلیه رشته‌های فوق تخصصی داخلی به دلیل ارتباط کاری و لزوم ارائه خدمات به بیماران مبتلابه کرونا و نقش این رشته‌ها در کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی الزامی می‌باشد.

سایر رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و نیز پزشکان عمومی و کارشناسان پروانه دار و ماماها نیز ضمن رعایت کلیه اصول بهداشتی مجاز به بازگشایی مطب‌های و دفاتر کار می‌باشند.

در خصوص فعالیت دندان‌پزشکان در بخش خصوصی، اولویت ارائه خدمات با بیماران اورژانسی ضمن رعایت کامل اصول حفاظت فردی و اصول مراقبتی موظف به ادامه فعالیت می‌باشند.

کلیه مؤسسات تشخیصی و درمانی با رعایت نوبت‌کاری مندرج در پروانه بهره‌برداری و نیز رعایت کامل اصول حفاظت فردی و اصول مراقبتی موظف به ادامه فعالیت می‌باشند.

فعالیت پزشکان و اعضاء هیئت‌علمی در مراکز تابعه دانشگاه و نیز سایر بیمارستان‌ها در رشته‌های داخلی، عفونی، زنان، اطفال و نیز رشته‌های فوق تخصصی داخلی در کلینیک‌های ویژه دانشگاه و درمانگاه‌های کلیه مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان‌ها الزامی می‌باشد.

بدیهی است سایر رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در صورت تمایل با هماهنگی مدیریت کلینیک ویژه و مدیریت مراکز ضمن رعایت کلیه ضوابط یادشده مجاز به فعالیت می‌باشند.

نوبت‌دهی اینترنت و نیز سایر اقدامات لازم به‌منظور جلوگیری و کاهش ازدحام بیماران در فضای مطب‌های به جهت پیشگیری از شیوع بیماری الزامی است.

انجام اعمال جراحی و پروسیجرهای غیر اورژانسی از قبیل اسپیرومتری، برونکوسکوپی، آندوسکوپی، کولونوسکوپی و نیز تزریق ژل، بوتاکس، لیزر موهای زائد و خدمات لاغری و ... تا اطلاع ثانوی در کلیه مطب‌ها و مؤسسات درمانی ممنوع می‌باشد.

در خصوص مؤسسات سوءمصرف مواد، با افزایش مدت‌زمان دوز منزل، همچنین کاهش ساعت کاری مراکز به مدت یک ساعت و تقلیل روزهای کاری موسسه به‌نحوی‌که بیماران دارو و خدمات مناسب دریافت نمایند، بلامانع است.

به کلیه مراکز آموزشی و درمانی و بیمارستان توصیه می‌گردد، از انجام اعمال جراحی غیرضروری خودداری به عمل‌آورده و در صورت نیاز بیماران به جراحی ضروری، قبل از اقدام وضعیت بیمار ازلحاظ ابتلا به ویروس کووید_۱۹ (شامل Chest X RAY, HRCT, PCR) بررسی گردد.

متذکر می‌گردد کلیه مؤسسات، مراکز درمانی، مطب‌ها و دفاتر کار به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی نمایند که دستورالعمل کنترل عفونت کرونا را دقیقاً رعایت گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه