English

قطع زنجیره شیوع کرونا تنها با رعایت مردم امکان‌پذیر است

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کرونا مسئله‌ای نیست که بتوان آن را به شوخی گرفت.

قطع زنجیره شیوع کرونا تنها با رعایت مردم امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، کیوان خاصی پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم و رعایت مقررات بهداشتی از سوی آن‌ها دانست و افزود: کرونا در کرمانشاه و کشور مسئله‌ای نیست که بتوان آن را به شوخی گرفت و در زمان حاضر مهم‌ترین مسئله برایمان سلامتی خود و عزیزانمان است، چراکه بدون داشتن سلامتی، هیچ فعالیتی در روز‌های پساکرونایی نمی‌توانیم داشته باشیم.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بابیان اینکه پایان بیماری کرونا بستگی به رفتار مردم و رعایت مقررات بهداشتی از سوی آن‌ها دارد، گفت : بیماری کرونا با پایان تعطیلات نوروزی تمام نشده و این مهمان ناخوانده هنوز حضور دارد و این امر می‌طلبد مردم در روز‌های پس از تعطیلات نوروز هم همچنان مقررات مربوط به در خانه ماندن و عدم تردد غیرضروری را به‌صورت جد رعایت کنند.

این مسئول خاطرنشان ساخت: متأسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروزی شاهد افزایش چشمگیر تردد در سطح معابر هستیم و این امر می‌تواند در بحث افزایش شیوع بیماری کرونا اثرگذار باشد.

وی یادآور شد: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، قرنطینه بیماران و ایزوله خانگی و در خانه ماندن اگرچه به عقیده عده‌ای سخت‌گیرانه است، اما باید پذیرفت که سخت‌گیری درنهایت موجب می‌شود تا مثل گذشته بتوانیم با سلامت و آرامش و با کمترین آمار مرگ‌ومیر به زندگی‌مان ادامه بدهیم.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اگر فردی آلوده باشد می‌تواند چندین نفر را نیز آلوده کند، بنابراین اگر نکات ضروری در بحث پیشگیری بیماری را رعایت نکرده و به مسائل و موازین بهداشتی بی‌توجهی کنیم، این شرایط و بیماری می‌تواند تا ماه‌های آینده هم ادامه داشته باشد.

خاصی به اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و غربالگری از طریق سامانه salamat.gov.ir اشاره و با تأکید بر مشارکت مردم در اجرای این طرح گفت: تاکنون تعداد زیادی از مردم در این طرح شرکت کرده و خود اظهاری را تکمیل کرده‌اند و از افراد باقی‌مانده نیز درخواست داریم تا حتماً با ثبت‌نام در این سامانه، در این طرح و بسیج بزرگ ملی مشارکت کنند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی