English

واحدهای صنفی و ورزشی کرمانشاه زیر ذره‌بین بازرسان بهداشتی

سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل ورزش و جوانان و اتاق اصناف کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای مشترک تأکید کردند که از ۲۳ فروردین بازرسی‌های بهداشتی از واحدهای صنفی و ورزشی استان شدت می‌گیرد.

واحدهای صنفی و ورزشی کرمانشاه زیر ذره‌بین بازرسان بهداشتی

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، در بیانیه مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه، اداره کل ورزش و جوانان کرمانشاه و اتاق اصناف کرمانشاه، با اشاره به آغاز طرح گام دوم فاصله‌گذاری هوشمند مقابله با کرونا در کرمانشاه آمده است: واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظف‌اند با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت مقابله با کرونا، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

در این بیانیه تأکید شده است:‌ فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر سوپرمارکتی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازارهای مرکزی مسقف، آرایشگاه و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روباز، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا مشمول این طرح نبوده و تا اطلاع بعدی امکان بازگشایی واحدهای خود را ندارند.

بر پایه این گزارش؛ مطابق مصوبه ابلاغی رستوران و غذای آماده تنها بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند، مطرح‌شده است: کلیه واحدهای صنفی در سراسر کشور موظف‌اند تا تاریخ‌های اعلام‌شده فوق مطابق مصوبات و بخشنامه‌های پیشین ستاد ملی کرونا عمل کرده و تحت هیچ عنوان نسبت به بازگشایی واحدهای خود اقدام نکنند.

در این بیانیه آمده است: تمامی راهنماهای گام دوم مبارزه با ویروس کرونا دستورالعمل‌های بهداشتی هر رسته صنفی در سایت مرکز محیط کار به آدرس markazsalamat.behdasht.gov.ir بارگذاری شده است و در قالب فایل‌های پی‌دی‌اف قابلیت دانلود دارند؛ با مراجعه به این سایت، منوهایی با عناوین «اماکن و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی»، «صنایع و کارگاه‌ها»، «حمل‌ونقل»، «امور اداری و خدمات عمومی» ... مشاهده می‌کنیم که با باز کردن هرکدام از این منوها اطلاعات جزئی‌تر، قابل دانلود خواهد بود.

در این بیانیه تأکید شده است:‌ راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا برای مشاغل دیگر نیز در این سایت بارگذاری شده است و آنچه ازنظر گذراندیم بخشی از آن‌هایی است که به حوزه کسب‌وکارهای صنفی نزدیک هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه