English

بهاره هرمزی:

تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال ۹۹ اعلام شد

رئیس گروه امور صید شیلات هرمزگان با اشاره به برنامه ممنوعیت صید برخی آبزیان در آبهای استان تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال 99 را اعلام کرد.

تقویم ممنوعیت صید در آب های هرمزگان در سال 99 اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بهاره هرمزی رئیس گروه امور صید شیلات هرمزگان، گفت:صید هامور ماهیان از اول فروردین ماه تا پایان اردیبهشت ماه سال 99 در آب های این استان ممنوع است.

وی اظهار داشت: براساس این تقویم صید ماهی حلوا سیاه و شوریده نیز از اول اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه 99 در صیدگاه های این استان واقع در آب های نیلگون خلیج فارس و دریای عمان ممنوع اعلام شده است.

هرمزی با اشاره به تغییر زمان ممنوعیت صید ماهی حلوا سفید در سال های اخیر، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی و اقلیمی و همچنین اظهار نظر جامعه صیادی زمان ممنوعیت صید این ماهی در چند سال اخیر به 15فروردین تا پایان اردیبهشت ماه تغییر یافته است.

رئیس گروه امور صید شیلات هرمزگان زمان ممنوعیت صید میش ماهیان را نیز از15 مردادماه تا پایان شهریورماه سال آینده اعلام کرد.

 بهاره هرمزی  با بیان اینکه ممنوعیت صید در روش مشتا نیز از 16 فرودین تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است تصریح کرد: صید میگو نیز در استان هرمزگان در تمام طول  سال به جز فصل صید میگو(حدود اوایل مهر تا پایان آبانماه) ممنوع است.

 وی با تاکید بر رعایت تقویم فصول ممنوعیت صید اظهار کرد: شیلات هرمزگان همه ساله با توجه به فصل تخم ریزی آبزیان به ویژه گونه های ارزشمند در فصل بهار، نسبت به اعلام زمان ممنوعیت صید اقدام و اطلاع رسانی می کند.

در هرمزگان 32 هزار صیاد با استفاده از چهار هزار و 500 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از دو هزار و 100 کیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند که این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه