English

معاون صید شیلات کشور؛

ناظر مقیم بر نحوه صید شناور‌های فانوس ماهیان نظارت دارد

معاون صید شیلات کشور گفت: یک ناظر مقیم بر نحوه صید شناور‌های فانوس ماهیان نظارت می‌کند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌شود.

ناظر مقیم بر نحوه صید شناور‌های فانوس ماهیان نظارت دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «شاپور کاکولکی» در جمع صیادان جاسکی ابراز داشت: ۹۰ کشتی که در مالیکت و یا اجاره صیادان ایرانی است در خارج از آب‌های ساحلی ایران فانوس ماهیان صید می‌کنند.

وی افزود: این کشتی‌ها خوراک ۴۰ کارخانه پودر ماهی را در کشور تامین می‌کنند که در تولید خوراک دام و آبزیان کاربرد دارد.

معاون صید شیلات کشور با بیان اینکه صید این کشتی‌ها ترال کف نیست بلکه ترال میانی است و در عمق ۲۰۰ متری در خارج از آب‌های ساحلی صورت می‌گیرد، گفت: یک ناظر مقیم بر نحوه صید شناور‌های فانوس ماهیان نظارت می‌کند و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان با قاطعیت برخورد می‌شود.

کاکولی در ادامه افزود: از ابتدای سال ۹۶ نصب دستگاه ردیابی ماهواره‌ای به منظور ثبت تخلف شناور‌ها از محدوده صید دریایی بر روی شناور‌های بزرگ نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه بر طبق مصوبه سازمان تحقیقاتی شیلات امکان صید ۳۵۰ هزار تن صید فانوس ماهیان وجود دارد که تنها ۱۷ هزار تن صید می‌شود، تصریح کرد: از ۷۵۰ هزار صید آبزیان در کشور حدود دو هزار تن ماهی تجاری صید شده است.

معاون صید شیلات کشور گفت: پارسال ۱۷ هزار تن فانوس ماهیان برای خوراک کارخانه‌های پودر ماهی صید و ۸ هزار تن ماهیان یال اسبی به کشور‌های جنوب شرق آسیا صادر شد.

کاکولی با بیان اینکه سازمان شیلات مجوز را به شناور‌ها برای صید فانوس ماهیان داده است و نظارت و بازرسی مستمر بر عهده سازمان شیلات است، گفت: با پیشنهاد امام جمعه جاسک کمیته‌ای متشکل از نماینده امام جمعه جاسک، نماینده اتحادیه صیادان، فرمانداری و شیلات برای بررسی و کنترل صید فانوس ماهیان شکل می‌گیرد.

وی با تأکید به اینکه از این پس به منظور تامین خوراک کارخانجات پودر ماهی بار شناور‌های فانوس ماهیان باید در بندر جاسک تخلیه شود، خاطرنشان ساخت: پیشنهاد اخذ سالانه سه تا پنج میلیون تومان از شناور‌های صید فانوس ماهیان برای توسعه ذخایر شهرستان و ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی شهرستان جاسک مطرح شد.

کاکولکی افزود: به منظور سوق نیرو‌های بومی به سمت پرورش میگو و ماهی در قفس مجوز ۲۲۰ فروند قایق و ۱۷ لنج به تعاونی‌های صیادان جاسک داده شده است.

به گزارش موج، هم اکنون ۵ هزار صیاد جاسکی به صید ماهیان یال اسبی مشغولند و ۲۳ درصد تن ماهی کشور از دریای عمان و اقیانوس هند صید می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه