English

فرجام دانش خبر داد؛

ضدعفونی محیط شهری بندرعباس توسط ۲۰ گروه خودرویی به صورت شبانه

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: ۲۰ گروه خودرویی شبانه کار ضدعفونی محیط شهری بندرعباس را انجام می‌دهند.

ضدعفونی محیط شهری بندرعباس توسط 20 گروه خودرویی به صورت شبانه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فرجام دانش  با اشاره به اینکه تا پیش از این، تعدادی از نیروها به صورت پیاده و تعدادی نیز به وسیله خودرو اقدام به ضدعفونی محیط می‌کردند، افزود: اکنون در صدد تبدیل گروه‌های پیاده به گروه‌های خودرویی هستیم.

وی بیان داشت: این گروه‌های خودرویی قادر هستند شبانه سطح بیشتری از معابر و اماکن شهر بندرعباس را ضدعفونی کنند.

این مسئول با اشاره به تداوم فعالیت‌های گروه مردمی نام با حمایت شهرداری در بحث مقابله با بیماری کرونا، اظهارکرد: از نخستین روزهای اسفند سال گذشته که ابتلا به این بیماری در استان هرمزگان گزارش شد، گروه مردمی نجات و امداد مردمی(نام) با حمایت شهرداری بندرعباس کار خود را آغاز کرده است.

دانش با تاکید بر اینکه ضدعفونی معابر و اماکن پرتراکم جمعیتی بدون وقفه همچنان ادامه دارد، بیان داشت: درحال حاضر ۴۰۰ نفر در بخش عملیاتی این گروه فعالیت دارند که شبانه کار ضد عفونی اماکن و معابر پر تردد را انجام می‌دهند.

وی، از دستگاه‌های اداری و اجرایی هرمزگان نیز خواست در انجام ضدعفونی‌های عمومی یاری‌گر «گروه نام» باشند.

رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: پمپ‌های دستی گروه‌های پیاده به مجتمع‌های مسکونی بزرگ در محلاتی که گزارش بیشتری از ابتلا به کرونا را داشته‌اند، تحویل می‌شود تا این اماکن با فرا گرفتن آموزش‌های لازم خود اقدام به ضدعفونی ساختمان‌های محل سکونتشان کرده و مسوولیت آن را برعهده بگیرند.

وی با اشاره به شیوه فعالیت این گروه، گفت: درحال حاضر یک سری از اماکن و معابر به صورت ثابت شبانه ضدعفونی می‌‎شوند که از جمله این بخش‌ها می‌توان به ساختمان‌های شهرداری به دلیل تردد قابل ملاحظه ارباب رجوع، بازار ماهی‌فروشان، میدان میوه و تره‌بار، پایانه‌های مسافربری، آلاچیق‌های بلوار ساحی، نیمکت‌ها، ایستگاه‌های تاکسی و غیره اشاره کرد.

دانش اضافه کرد: علاوه بر این مکان‌ها، برخی دیگر از نقاط شهر نیز به صورت غیر مستمر ضد عفونی می‌شوند که از جمله این بخش‌ها می‌توان به ضدعفونی ۲۰ محله در هر شب اشاره کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: متاسفانه هنوز عده‌ای از شهروندان بیماری کرونا را جدی نگرفته و این مسئله را می‌توان از حضور پر تعداد در بلوار ساحلی و حتی بسکتبال بازی کردن در زمین‌های ورزشی بلوار ساحلی متوجه شد.

وی در ادامه گفت: پالایشگاه گاز سرخون و قشم، منطقه شش عملیات انتقال گاز، آب و فاضلاب، بنیاد مسکن، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم‌پزشکی، فرمانداری و استانداری، اداره‌کل نوسازی و غیره جزو دستگاه‌هایی هستند که به صورت مستمر همکاری لازم را دارند و از سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی نیز خواست یاری‌رسانی در زمینه اختصاص خودروی وانت و سایر ملزومات داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه