English

موج گزارش می دهد؛

محلات آسیب‌پذیر بندرعباس، فراموش شده در بحران کرونا

بر اساس اعلام شهروندان بندرعباسی ضدعفونی در محلات آسیب پذیر این شهر کمتر صورت گرفته و تنها در محلات خاص ضدعفونی معابر و اماکن عمومی انجام شده است.

محلات آسیب‌پذیر بندرعباس، فراموش شده در بحران کرونا

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، چندی است نگرانی مردم از مبتلا شدن به ویروس کرونا و ناآگاهی از چگونگی مقابله با این ویروس زندگی روزمره آنها را با خطر جدی مواجه ساخته است.

شنیدن اخبار متناقض و آمارهایی که با یک چشم بر هم زدن تغییر می‌کند آشفته بازاری را به وجود آورده است و مردم در این میان نمی‌دانند به چه منبعی اعتماد کنند.

بر اساس آمارهای اعلام شده از منابع معتبر، 15 محله آسیب پذیر در استان هرمزگان وجود دارد که این وضعیت نابسامان نیازمند نگاه ویژه ای از سوی دستگاه های متولی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا است.

در این گزارش در پی آنیم بررسی کنیم که از بدو شیوع ویروس کرونا در هرمزگان چه اقداماتی جهت ضدعفونی محلات آسیب پذیر انجام شده و تا چه حدی مورد توجه مسئولان استانی قرار گرفته است.

به وفور شاهد ضدعفونی اماکن عمومی در سطح شهر بندرعباس بوده ایم اما این ضدعفونی به صورت نمادین و در محلات مرفه‌نشین انجام شده است تا بتوانند از انتشار این ویروس حتی الامکان جلوگیری کنند.

 بر اساس اعلام شهروندان بندرعباسی ضدعفونی در محلات کمتربرخودار صورت نگرفته و تنها در محلات خاص ضدعفونی معابر و اماکن عمومی انجام شده است.

در این وضعیت ضدعفونی محلات کمتربرخوردار اولویت ویژه ای دارد و مسئولان باید برای هر محله با مطالعات دقیق نسخه ای ویژه را تهیه کنند تا فرآیند ضدعفونی شهر با کیفیت و خروجی بهتری صورت پذیرد چرا که کروناویروس از طریق تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد آلوده و تماس با سطوح آلوده به ویروس منتقل می‌شود و ویروس COVID-19 می‌تواند ساعت‌ها روی سطوح زنده بماند، ولی یک ضدعفونی ساده این قابلیت را خواهد داشت که اثرات مخرب این ویروس را از بین ببرد.

همراهی دستگاه های متولی و مشارکت بیشتر با مردم در محلات آسیب پذیر در این روزهای سخت و استرس آور  موجب افزایش عدالت اجتماعی و اطمینان خاطر مردم و توازن در ارائه خدمات در تمامی نقاط و محلات شهرستان های استان خواهد بود و این نکته را نباید فراموش کرد که ضدعفونی در محلات آسیب پذیر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا این بحران مختص یک محله و منطقه از شهر نیست و  در صورت بی‌توجهی، این آسیب گریبان گیر تمامی شهروندان خواهد شد.

در راستای شفاف سازی و حصول اطمینان از گزارش‌های مردمی رسیده به خبرنگار موج، به صورت  میدانی از چند محله شهر بندرعباس بازدید به عمل آوردیم تا از وضعیت رسیدگی به محلات آسیب پذیر در این روزها اطلاع پیدا کنیم. در این خصوص با یکی از شهروندان محله دوهزار واقع در کوی ملت به گفتگو پرداختیم.

این شهروند در گفتگو با خبرنگار موج، با بیان اینکه این محلات نیازمند توجه بیشتری از سوی مسئولان استانی هستند، گفت: محلات آسیب پذیر نیز همانند سایر محلات نیازمند ضدعفونی هستند.

وی با بیان اینکه محلات آسیب پذیر به دلیل عدم توانایی در تهیه لوازم پیشگیری به علت قیمت های سرسامآور باید توسط مسئولان در اولویت بیشتری قرار گیرند، افزود: مسئولان ضدعفونی محلات پایین شهر را هم در اولویت کاری خود قرار دهند و از تبعیض در این شرایط بحرانی خوددداری کنید چرا که مسئول جهادی در راه خدا و برای رضای خدا دست از تلاش و فعالیت شبانه روزی خود دست نخواهد کشید.

برای تکمیل گزارش به سراغ شهروند دیگری از محله چاهستانی ها رفتم تا با وی در این مورد به گفتگو بپردازم. این شهروند نیز در گفتگو با خبرنگار موج از بی توجهی مسئولان به وضعیت مقابله با ویروس کرونا در این محله ابراز گله مندی کرد و گفت: درخواست داریم متولیان امر به محله چاهستانی ها بیایند و ضدعفونی این محله را با تمام امکانات در دسترس آغاز کنند و همانند ضدعفونی اماکن عمومی در سطح شهر این محله را نیز به فراموشی نسپارند.

وی با اعلام اینکه محله چاهستانی ها قدمت دیرینه دارد، ابراز کرد: توقع ما از مسئولان متولی امر  این است که ما را از خود بدانند و در جهت حفظ سلامت محلات آسیب پذیر این بار به گونه ای پیش روند تا رسیدگی و توجه ویژه به این محلات را در فعالیت شان رویت کنیم.

گفتنی است استاندار هرمزگان و شهردار بندرعباس چند شب پیش نیز به صورت نمادین در راستای مقابله با سرایت ویروس کرونا برخی از معابر عمومی در محله داماهی در منطقه گلشهر را ضدعفونی کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه