English

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد؛

کاهش ۳۶ ساعته تهیه نمونه تا دریافت آزمایش کرونا در یزد

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: بعد از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان یزد، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کرد .

کاهش 36 ساعته تهیه نمونه تا دریافت آزمایش کرونا در یزد

به گزارش خبرگزاری موجی یزد،  محمدرضا میرجلیلی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۴۸۶ هزار نفر از مردم این استان در راستای مبارزه و پیشگیری از کرونا تحت پوشش غربالگری قرار گرفتند.

وی افزود:  در بررسی‌های انجام شده ۶۰ درصد مردم مشکلی نداشتند، به ۳۵ درصد از افراد یزد با توجه به علایم ، مراقبت در منزل توصیه شد و پنج درصد از هم‌استانی‌ها برای بررسی‌های بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

وی با اشاره به سامانه خود اظهاری وزارت بهداشت ادامه داد:  ۱۲۲ هزار نفر از مردم به این سامانه مراجعه کرده و ۷۸ درصد از افراد نیازمند به بررسی‌های بیشتر توسط همکاران بهداشتی تحت پیگیری قرار گرفته‌اند.

این مسوول تصریح کرد: ۲۲ تیم چهار نفره اضطرار شامل پزشک، کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و راننده در سطح مراکز بهداشت شهرستان‌ها تشکیل و آموزش‌های لازم را به اطرافیان بیماران بستری و مشکوک کرونایی و خانواده فوتی‌ها، با حضور در محل سکونت فرد ارائه می‌دهند.

میرجلیلی با اشاره به آمادگی تمام بیمارستان‌های استان یزد در پذیرش بیماران کرونایی اطهار کرد: در حال حاضر ۱۶ بیمارستان با ۷۲۰ تخت عفونی و ۱۲۰ تخت در بخش آی سی یو به بیماران کووید ۱۹ اختصاص داده شده است.

وی  خاطر نشان کرد: بعد از راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان یزد، میانگین طول مدت از زمان تهیه نمونه تا دریافت آزمایش از آزمایشگاه به ۳۶ ساعت کاهش پیدا کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: ۱۹ مورد پروانه مربوط به ضدعفونی کننده دست و سطوح در استان یزد صادر شده و از ۱۰ واحد تولید کننده این مواد توسط همکاران معاونت غذا و دارو بازدید به عمل آمده است.

میرجلیلی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه