English

استاندار قم خواستار شد؛

مردم در روز سیزدهم فروردین در خانه بمانند

استاندار قم بابیان این‌که امسال مراسم روز طبیعت در کشور برگزار نخواهد شد خواستار همراهی مردم و ماندن در خانه در ایام پیش رو به‌خصوص در روز سیزدهم فروردین شد.

مردم در روز سیزدهم فروردین در خانه بمانند

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در گفت‌وگویی  با اشاره به تصویب طرح ملی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا ، اظهار کرد: این طرح از روز هشتم تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری در استان قم هم‌زمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.

استاندار قم بابیان این‌که طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا به تایید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا به ریاست رییس جمهوری رسیده است، یکی از اهداف این طرح را تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی دانست.

وی گفت: با اجرای این طرح از ورود افراد غیربومی به شهرها جلوگیری شده و زمینه تسریع در خروج افراد غیربومی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به تعطیلی اصناف و مشاغل غیرضروری بر اساس این طرح و افزایش ساعت کاری مشاغل فروشگاه‌هایی که مایحتاج مردم را تامین می‌کنند گفت: برخی مشاغل نیز بر اساس تصمیم مقامات محلی می‌توانند فعالیت کنند.

وی بابیان این‌که واحدهای تولیدی بر اساس این طرح با حفظ سلامت کارگران به فعالیت خودشان ادامه خواهند داد، تصریح کرد: وظایف سازمان‌ها نیز بر اساس این بخشنامه مشخص‌شده است.

استاندار قم همچنین با اشاره به تامین مایحتاج مردم با نظارت دولت گفت: نیازمندی‌های مردم بر اساس این طرح تامین خواهد شد و مردم نباید هیچ‌گونه نگرانی از این بابت داشته باشند.

سرمست بیان داشت: مراکز تفریحی، پارک‌ها، نمایشگاه‌ها، اقامتگاه‌ها، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های لباس، لوازم‌خانگی، باشگاه‌های ورزشی و سایر مشاغل غیرضروری تعطیل خواهد بود.

وی همراهی و همدلی مردم را مهم‌ترین رکن اجرای این طرح دانست و بیان کرد: درصورتی‌که مردم این طرح را مفید بدانند همراهی خواهند کرد و از موج دوم کرونا در استان قم نیز جلوگیری خواهد شد.

وی وظیفه صداوسیما و اصحاب رسانه را اقناع‌سازی و آگاهی بخشی به مردم در رابطه با این طرح دانست و گفت: فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی عمومی از الزامات اساسی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است.

سرمست همچنین بابیان این‌که استان قم در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور واقع‌شده است گفت: کنترل ورودی‌های استان سخت‌تر از سایر استان‌هاست و باید طرح امنیتی آن تدوین شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابلاغ بخشنامه تعطیلی اصناف غیرضروری، نظارت جدی‌تر بر اجرای این مصوبه توسط اصناف و پلمپ واحدهای متخلف را ضروری دانست و افزود: فرماندار قم باید به‌صورت میدانی این مساله را رصد کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه