English

استاندار قم:

سیاست کلی استان کاهش ورودی مردم به بیمارستان‌ها است

استاندار قم، سیاست کلی استان را کاهش ورودی مردم به بیمارستان‌ها اعلام و تاکید کرد: ورودی و خروجی استان‌ها تحت نظارت بوده و برای کاهش ورودی‌ها به بیمارستان افراد آسیب‌پذیر در حال شناسایی هستند تا از قبل از ورود به بیمارستان تا بعد از دوران نقاهت نیز تحت پوشش باشند.

سیاست کلی استان کاهش ورودی مردم به بیمارستان‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست در گفت‌وگویی اظهار کرد: از شهروندان درخواست داریم تا در مدت ۱۴ روز تعطیلات نوروزی ترددهای خود را به حداقل رسانده و قرنطینه را رعایت کنند و اصناف نیز با تعطیلی مشاغل غیرضروری به این امر کمک کنند.

استاندار قم با اشاره به شرایط ویژه به وجود آمده در تعطیلات نوروز، افزود: موج دوم شیوع ویروس کرونا در کشور در راه است و مردم باید با رعایت قرنطینه خانگی از گسترش این ویروس جلوگیری کنند.

وی بابیان این‌که امیدواریم هر چه سریع‌تر زندگی را به روال عادی و بهار طبیعت برگردانیم، اضافه کرد: ثبت نخستین بیماران مبتلا به کرونا در قم هشداری به تمام کشور بود و استان قم در حال مبارزه با این ویروس است و مجبور شدیم اعیاد نوروز، رجبیه و شعبانیه را در قرنطینه برگزار ‌کنیم.

وی از آماده‌باش تمام مدیران استان و اعضای ستاد بحران خبر داد و تصریح کرد: جلسات ستاد بحران به‌صورت روزانه با حضور اعضا، نهادهای دولتی، خیران و جهادگران برگزار می‌شود و موج نخست گسترش این ویروس را پشت سر گذاشته‌ایم.

سرمست با ابراز نگرانی از موج دوم گسترش ویروس کرونا به علت سفرهای نوروزی و حضور مردم در بازارها، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از تعطیلات نوروزی شاهد موج دوم گسترش این ویروس در کشور خواهیم بود و استان قم نیز تمهیدات لازم را برای مقابله با آن اندیشیده است.

وی اجرای طرح بسیج ملی را یکی از اقدام‌های موثر در جهت کنترل شیوع این ویروس در استان دانست و یادآور شد: این طرح در قالب کارگروه‌های مختلف با اهداف مشخص در حال اجرا بوده و امیدواریم به کاهش سیر نزولی این بیماری کمک کند.

وی با تاکید بر تامین مایحتاج ضروری مردم در سطح استان، بیان کرد: به نتیجه رسیدن تمام اقدام‌های انجام‌شده در شهر بستگی به رعایت مردم و رعایت قرنطینه خانگی داشته تا موج دوم را نیز به‌سلامتی پشت سر بگذاریم.

استاندار قم در ادامه به تشریح جزییات ویدیو کنفرانس با رییس‌جمهوری پرداخت و گفت: رییس‌جمهوری علاوه بر پیگیری مسائل از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا، با استاندارها نیز به‌صورت مستقل ارتباط داشته و با استان قم این ارتباط مستمر بوده و مصوبات ابلاغ‌شده از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا را پیگیری می‌کند.

وی با ابراز تشکر از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در اطلاع‌رسانی و با تاکید بر شفافیت ارائه اخبار درباره ویروس کرونا، گفت: ویروس کرونا صدمات جبران‌ناپذیری را به کشور و استان قم وارد کرده، اما در این بحران همدلی، همکاری و انسجام همه مسئولان، مردم، اصحاب رسانه و ارکان نظام در کنار هم قابل‌تقدیر است.

وی حضور و فداکاری کادر درمانی را موردتوجه قرارداد و افزود: پشتیبانی همه مردم و ارگان‌های دولتی و خیران سلامت همچنین نیروهای نظامی و انتظامی از کادر درمان، که فراتر از وظایف ذاتی آن‌هاست، جلوه‌ای از همدلی بوده که در تاریخ ثبت‌شده است.

وی ضمن درخواست از مردم برای همکاری با مراکز بهداشت، ادامه داد: باید با واقعیت این ویروس و خطرات آن آشنا شویم تا بتوانیم با همکاری مردم و رعایت قرنطینه خانگی این بیماری را کنترل کنیم، مردم نیز باید به یاری کادر درمان و مسئولان استان بیایند، زیرا در مقابل جان باختن شهروندان مسئول بوده و نمی‌توانیم نسبت به این امر بی‌تفاوت باشیم.

وی با آرزوی سلامتی برای شهروندان و همه مردم ایران تصریح کرد: مدیران استان با همه نیرو و قدرت برای بازگرداندن شهر به روال عادی در تلاش بوده و امیدواریم به‌زودی بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص جهش تولید را دنبال کرده و برنامه اقتصادی استان را اجرا کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه