English

استاندر قم خبر داد؛

ضرورت همکاری شهروندان برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا در قم

استاندار قم با اشاره به تعطیلی اصناف در دو هفته ی نخست سال جاری بر ضرورت همکاری شهروندان برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا در قم تاکید کرد.

ضرورت همکاری شهروندان برای جلوگیری از موج دوم شیوع کرونا در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، بهرام سرمست پس از جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی کرونا به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری در گفت و گویی سال نو را تبریک گفته و اظهار داشت: مردم باید در رعایت موارد بهداشتی و کاهش ترددها همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند.

وی با بیان این‌که خوشبختانه شاهد آرامش نسبی به جهت ورودی به بیمارستان ها هستیم، خاطرنشان کرد: با این وجود تعداد بیماران بدحال ما هنوز کم نیست.

وی بیان کرد: ستاد بحران استان قم تلاش شبانه روزی داشته تا در مسیر کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری گام بردارد.

سرمست با قدردانی از خیرین و مردم به جهت پشتیبانی از کادر درمانی و اقشار آسیب دیده از این بیماری گفت: از مراجع عظام و مدیریت حوزه های علمیه نیز به جهت حمایتشان از ستاد مقابله با کرونا سپاسگزاریم.

استاندار قم، با اشاره به بیانیه صادره از سوی اصناف مبنی بر تعطیلی صنوف غیرضروری و تقدیر از این اقدام اصناف افزود: از مردم تقاضا داریم از ترددهای غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند.  

وی طرح بسیج ملی مقابله با کرونا را نیز مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: تلاش می کنیم تا در طول ۱۴ روز عید زنجیره انتقال بیماری را به حداقل رسانده و ورودی بیمارستان ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تاکید بر تفکیک افراد متقاضی پایش سلامت و افراد مشکوک و بدحال کرونا گفت: در این راستا ۳۰ پایگاه ارتش و ۹ پایگاه دانشگاه علوم پزشکی برای پایش سلامت شهروندان دایر می شوند.

سرمست با بیان این‌‎که تامین اقلام بهداشتی مراکز درمانی در درجه اول اولویت است، گفت: مراکز تولیدی نیز به جهت پشتیبانی در درجه اهمیت هستند و صیانت از نیروی کار نیز مورد تاکید رئیس جمهوری بوده است.

وی در خصوص حمل و نقل و کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه عمومی در معابر استان قم اظهار کرد: سپاه پاسداران و هلال احمر افراد دارای علایم مشکوک را به مراکز درمانی ارجاع می دهند.

استاندار قم بیان کرد: ورودی های استان قم نیز با کمک نیروی ارتش تحت نظر هستند و کار ضدعفونی خودروها و مسافران عبوری انجام می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه