English

معاون جهاد کشاورزی استان مازندران:

نشاء ماشینی برنج از شیوع بیماری کرونا جلوگیری می کند

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: نشاء ماشینی و مکانیزه برنج می تواند با کاهش تعداد کارگرانی که مجبور هستند در فاصله کمی از هم دستی نشا کنند، از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند.

نشاء ماشینی برنج از شیوع بیماری کرونا جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، مجید بهادری اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آغاز فصل کشت شالی لازم است کشاورزان برای حفظ سلامت خود و دیگران به توصیه‌ها توجه کنند.

وی ادامه داد: نشاء ماشینی و مکانیزه برنج می تواند با کاهش تعداد کارگرانی که مجبور هستند در فاصله کمی از هم دستی نشا کنند، از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کند.

بهادری تصریح کرد: صاحبان و فعالان بانک‌های نشا براساس توصیه‌های سازمان جهاد کشاورزی، در فرآیند پرورش نشا، از ملزومات بهداشت فردی استفاده کنند تا به سهم خود در قطع کردن زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد : در این زمینه در سال جاری 350 دستگاه ماشین نشاکار جدید بین کشاورزان توزیع شد که در مجموع تعداد دستگاه‌های نشاکار به 2 هزار و 500 دستگاه رسید.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان مازندران در نشا کردن عجله نکنند که شاید شرایط بهتر شود، اظهار کرد: تصمیمات بهداشتی در ارتباط با کارگران بومی و غیربومی با هماهنگی بهداشت گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت : تاکید بر کشت مکانیزه است تا قوای کارگری کمتری را درگیر مزرعه کند چون کارهای کشاورزی به‌صورت دسته‌جمعی انجام می‌شود.

بهادری گفت : 80 هزار هکتار عملیات خزانه‌گیری در شالیزارهای مازندران انجام شد و درخواست می شود کشاورزان نکات بهداشتی کار را رعایت کنند تا آسیب‌ها و خسارت‌ها به حداقل برسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه