English

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

فاز نخست پویش «در خانه بمانیم» تا دهم فروردین سال آینده ادامه دارد

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: فاز نخست پویش «در خانه بمانیم» در قالب برنامه‌های قرآنی و فرهنگی تا دهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و فاز دوم نیز تا پایان تعطیلات عملیاتی می‌شود.

فاز نخست پویش «در خانه بمانیم» تا دهم فروردین سال آینده ادامه دارد

سیدمصطفی میر عرب رضی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج قم، در خصوص پویش در خانه بمانیم، عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، برنامه‌هایی را طراحی کرده که شامل برنامه هایی قرآنی و فرهنگی متعددی در آستانه عید نوروز و ایام فروردین است.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: در شرایط فعلی، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی که امکان اجرای آن وجود ندارد در فضای مجازی به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها با مشارکت و همراهی جامعه قرآنی و هنرمندان و فرهنگ دوستان انجام می‌شود و یک پویش برنامه قرآنی و فرهنگی در خانه بمانیم در فضای مجازی شکل گرفته است.

میر عرب رضی بیان کرد: در حال حاضر در اینستاگرام برنامه‌هایی مختلفی در حال اجراست و خانواده‌ها می‌توانند طبق فراخوان‌های اعلام شده در برنامه‌های مختلف شرکت کرده و آثار خود را ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث قرآنی نیز فراخوان‌های مختلفی اعلام شده است که به صورت خانوادگی قابل اجراست، یکی از این برنامه‌ها تشکیل محافل قرآنی در هنگام تحویل سال 99 است که تصاویری که اعضای خانواده کنار سفره هفت سین و با توسل به اهل بیت و قرائت قرآن ارسال می‌کنند در فضای مجازی منعکس می‌شود و پس از قرعه‌کشی جوایزی به تصاویر برگزیده اهدا خواهد شد.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: همچنین کلیپی برای پویش در خانه بمانیم ساخته شده است که از طریق پیام‌رسان ها منتشر می‌شود.

وی گفت: اجرای برنامه کودک و نوجوان با موضوع مقابله با کرونا ویروس نیز در این ایام طراحی شده است که در قالب نقاشی و کاردستی با موضوع در خانه بمانیم در فضای مجازی انتشار می‌یابد.

میر عرب رضی افزود: فراخوانی ویژه آثار هنرمندان گرافیک در فضای مجازی اعلام شده است و هنرمندان می‌توانند در این مسابقات و برنامه‌های فرهنگی شرکت و آثار خود را ارسال کنند.

وی عنوان کرد: فراخوان شعر با محوریت قم و اهل بیت(ع) با توجه به توهین‌هایی که اخیرا نسبت به این شهر مقدس رواج یافت به تازگی اعلام شده است تا شاعران نیز اشعار خود را ارسال نمایند.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: یکی دیگر از رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از گروههای فیلم سازی در قالب فیلم های کوتاه و مستند است.

وی اظهار کرد: گفتگو با شخصیت های فرهنگی و هنری و قرآنی نیز از جمله برنامه‌های مهم در رابطه با موضوع پویش در خانه بمانیم است.

میر عرب رضی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، برنامه هایی را طراحی کرده که شامل برنامه هایی قرآنی و فرهنگی متعددی در آستانه عید نوروز و ایام فروردین است.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها از طریق پیام رسان‌های مختلف اطلاع رسانی می‌شود و از طریق کانال های اداره کل اوقاف و امور خیریه و امور مساجد نیز در فضای مجازی به اطلاع جامعه هدف این نهادها و ارگان‌ها قرار می گیرد.

مدیر دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کر: همچنین این فراخوان و پویش در محیط اینستاگرام و پیج امید قم به نمایش درمی‌آید و به افراد شرکت کننده براساس قرعه کشی،جوایز نقدی اهدا می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه