English

اهم فعالیت‌های گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در طول سال جاری

رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرگزاری موج قم به تشریح عملکرد این نهاد در طول سال جاری پرداخت.

اهم فعالیت‌های گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در طول سال جاری

سید مصطفی میرعرب رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم درگفت‌وگو با خبرگزای موج قم، ضمن اشاره به برنامه‌های قرآنی انجام شده در طول سال98، گفت: برنامه‌های نوروزی با همکاری بخش فرهنگی ستاد تسهیلات نوروزی و در ایام نوروز برگزار شد و در اردیبهشت‌ماه نیز نمایشگاه قرآن و عترت، که شامل غرفه‌های فرهنگی و هنری، عفاف و حجاب، موسسات قرآنی، نرم افزارهای قرآنی، اجرای زنده قرآنی و مسابقات قرآنی بود به مدت یک هفته در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دیگر استان قم به عنوان یکی از استان‌های شاخص کشور، برگزاری جلسات شورای توسعه قرآنی استان است که با حضور مدیران قرآنی، دستگاه‌ها و نهادهای مردمی برگزار می‌شود، این جلسات به ریاست آیت الله سعیدی امام جمعه قم و دبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف مشارکت در برنامه‌های قرآنی، حدود 3 سال است که هرماه یکبار به طور منظم برگزار می‌شود.

آماده سازی بسته‌های قرآنی که در آن روش‌های نوین قرآن آموزی به کارگرفته شده است و همچنین پرداختن به نجوم قرآنی توسط یکی از موسسات ما که ماموریت ملی در این زمینه دارد از دیگر برنامه‌های انجام شده امور قرآنی این اداره است.

وی همچنین عنوان کرد: آموزش عمومی، آموزش تخصصی، فعالیت درحوزه پژوهش، انجام فعایت‌های تبلیغی و ترویجی و انجام کارهای تفسیری ازجمله فعالیت‌های موسسات قرآنی استان است.

میرعرب با بیان اینکه  هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن کریم در 11 بهمن ماه برگزار می‌گردد، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در طول سال به صورت سراسری در کل استان‌ها در یک روز انجام می‌شود، آزمون سراسری قرآن کریم است که امسال  6 هزار و 336 نفر در رشته‌های حفظ و مفاهیم قرآن کریم آزمون خواهند داشت.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در بخش خواهران 3 هزار و 616 نفر در شبستان امام حسن عسکری(ع) و برادران هم 2 هزار و 200 نفر درشبستان امام علی(ع) مسجد مقدس جمکران،  راس ساعت 8:30 صبح  همزمان باسراسر کشور در دو بخش حفظ و مفاهیم و معارف قرآن کریم آزمون خواهند داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه