English

کرونا؛ از واکنش‌های ناسازگاری با شرایط جدید

به گفته روان‌شناسان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یکی از اولین و مهم‌ترین مؤلفه‌های روان‌شناختی در خصوص یک رویداد بحرانی "ارزیابی خطر" است.

کرونا؛ از واکنش‌های ناسازگاری با شرایط جدید

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه،  از زمان شیوع ویروس کرونا در چین و ورود آن به ایران عزیزمان، شاهد واکنش‌های مختلفی از سوی افراد هستیم در این خصوص گروه روان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معتقد است این واکنش‌ها تحت تأثیر شخصیت افراد و نوع راهبردهای مقابله‌ای، فرهنگ زمینه‌ای، دسترسی به حمایت‌های اجتماعی و محیطی و حتی کسب اطلاعات از رسانه‌های جمعی و شبکه‌های مجازی در زمان شیوع ویروس کرونا متفاوت است.

 به گفته روان‌شناسان بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یکی از اولین و مهم‌ترین مؤلفه‌های روان‌شناختی در خصوص یک رویداد بحرانی «ارزیابی خطر» است.

 آن‌ها می‌گویند: تفسیر خطرناک افراد از شرایط می‌تواند در مراحل اولیه موجب هیجان‌هایی از قبیل اضطراب، ترس و در مراحل بعد خشم و غم گردد.

 این گروه معتقد است: هیجان‌ها به این دلیل در طول سیر تکامل در انسان نهادینه‌شده‌اند که به بقاء زیستی ما کمک کرده‌اند.

 به گفته آن‌ها درواقع، ترس و اضطراب در شرایط فعلی خطر شیوع ویروس کرونا می‌تواند به راهبردهای سازنده‌ای منجر شود. اما آنچه مسئله را پیچیده‌تر می‌سازد، ارزیابی هر فرد از میزان خطر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه