English

کاسبان مجازی زیر ذره بین پلیس فتا

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: باتوجه به شرایط موجود و گسترش ویروس کرونا خرید اینترنتی افزایش یافته و پلیس فتا تمامی فعالیت های فروشگاه های اینترنتی را تحت نظر دارد.

کاسبان مجازی زیر ذره بین پلیس فتا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، محمد اقبالی، رئیس پلیس فتا استان البرز ، با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا فروش مجازی بیشتر شده است، گفت: خوشبختانه با کاهش 55 درصدی برداشت غیر مجاز در فضای مجازی کشور رو به رو هستیم که استان البرز نیز از این قاعده مستثنی نیست.

رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه مردم سعی بر استفاده از رمز دوم پویا داشته باشند تا بستر سوءاستفاده برای کلاهبرداران فراهم نشود، بیان کرد: شهروندان برای پرداخت از سایت‌هایی که نماد الکترونیک و پشتیابنی دارند استفاده کنند و قبلا محل فیزیکی مجموعه را مورد تأیید قرار داده باشند. 

وی در ادامه به خبرهای مربوط به کرونا اشاره کرد و افزود: شاهد این هستیم که در این شرایط حساس گروهی اخبار جعلی در اختیار شهروندان قرار می‌دهند، اما ایجاد هراس غیر منطقی قابل قبول نیست.

رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه در گام اول به تمامی شهروندان توصیه می‌کنیم امید به زندگی و افزایش روحیه را در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: در گام بعدی پلیس فتا وارد عمل شده و افرادی که به منظور جذب مخاطب اقدام به انتشار اخبار جعلی کرده را رصد و شناسایی می‌کنند.

اقبالی یادآور شد: مجازات در انتظار این سوءاستفادگران خواهد بود، یادآور شد: روزانه تیم‌های مختلف سایبری از جمله اطلاعات سایبری پلیس فتا فضا را رصد کرده و بسیاری از ادمین‌ها متخلف را برای تشکیل پرونده و رسیدگی به تخلف به پلیس فتا احضار می‌کنیم. 

وی در پایان اضافه کرد: در مرحله اول ضمن تذکر دادن به متخلفین از این افراد تعهد گرفته می‌شود اما پس از آن و با ادامه روند تخلف پس از تشکیل پرونده، آن را به دستگاه قضایی منتقل خواهیم کرد چرا که اخبار جعلی عواقب زیان باری در روحیه افراد خواهد داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه