English

سیدسعید شاهرخی در پی شیوع کرونا در همدان عنوان کرد:

خروج فرمانداران و مدیران دستگاه ها از محل خدمت ممنوع؛ حتی دهیاران

استاندار همدان با اشاره به اینکه همدان با 2 فوتی بر اثر کرونا، دارای کمترین جان باخته است، از اینکه همدان، پذیرای هیچ میهمانی نخواهد بود و خروج فرمانداران و مدیران دستگاه ها از محل خدمت ممنوع است حتی دهیاران، سخن گفت.

خروج  فرمانداران و مدیران دستگاه ها از محل خدمت ممنوع؛ حتی دهیاران

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان در ستاد پیشگیری از کرونا ویروس که به صورت ویدیو کنفرانس از استانداری همدان با فرمانداران برگزار شد، با اشاره به شیوع کرونا در همدان و تاکید بر آموزش مردم از طریق فضای مجازی در رابطه با کروناویروس تصریح کرد: لازم است تمام امکانات لازم در اختیار دانشکده های علوم پزشکی استان و شهرستان ها قرار گیرد و وظیفه داریم دانشکده های علوم پزشکی و مراکز بهداشت سطح استان را پشتیبانی و کمک کنیم.

شاهرخی افزود: در استان همدان کمیته اطلاع رسانی تشکیل شده و به علت پخش شایعات و اکاذیب در رابطه با کروناویروس با ۲۴ کانال فضای مجازی استان برخورد قضایی و ارشادی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه آهنگ روند شیوع کروناویروس در همدان به نسبت سایر استان ها کندتر بوده و استان همدان خوشبختانه با دو نفر فوتی کمترین تلفات را  در این رابطه داشته است، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری، مقابله و کنترل در راه سختی قرار داریم و استان همدان در آماده باش کامل و صددرصد بوده و خروج، ماموریت و مرخصی فرمانداران و مدیران دستگاه ها از محل خدمت ممنوع بوده و این سیاست برای مدیران شهرستان و حتی دهیاران نیز صدق می کند.

شاهرخی خطاب به مدیرکل راه و شهرسازی تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود مسافران و به ویژه کامیون های سنگین از سمت کرمانشاه به اسدآباد بحث کنارگذر بررسی و در صورت امکان این محور برای یک لاین راه اندازی شود.

استاندار همدان گفت:شهرداری ها به جد پای کار پاکسازی و گندزدایی محیط شهری به شکل بهداشتی و اصولی و علمی مطابق پروتکل باشند و دانشکده بر اقدامات آنان نظارت لازم را داشته باشد.

وی همچنین یادآور شد:بخشداران در کنار مجموعه فرمانداری بخش خود را رها نکرده و با دهگردشی در رابطه با رعایت اصول بهداشتی در مراودات و ترددها دهیاران و روستائیان را توجیه کنند و دهیاران نیز در این راستا از نقش موثری در سطح روستای خود برخوردار خواهند بود.

شاهرخی با تاکید بر اینکه تمام دستگاه ها در خدمت پیشگیری،کنترل و مقابله قرار دارند، یادآور شد:در آستانه نوروز امسال به جای ستاد اسکان نوروزی، ستاد بحران برای پیشگیری، کنترل و مقابله با کروناویروس در نظر گرفته شده است.

 

مبادی ورودی شهرها در کنترل تقویت شوند

وی با اشاره به اینکه در مبادی ورودی شهرهای استان گروه های کنترل ۲۴ ساعته باید تقویت شوند، خاطرنشان کرد:باید با کار فرهنگی و اطلاع رسانی مردم را برای نرفتن به مسافرت و مهمانپذیر نبودن استان توجیه کرد در غیر این صورت روند  آهنگ آلودگی استان همدان نیز چون برخی از استان های دیگر بیشتر شده و شدت می گیرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد نیز از افزایش مبتلایان کرونا این شهرستان به ۹ نفر خبر داد واظهار کرد:تعداد مبتلایان به کروناویروس در این شهرستان در حال حاضر از چهار نفر به ۹ نفر افزایش یافته  که خوشبختانه تاکنون در این رابطه هیچ مورد فوتی نداشته ایم و بیماری در مبتلایان خفیف بوده است.

وی با تاکید بر پیوستن مردم اسدآباد به پویش (من در خانه می مانم ) افزود: مردم با توجه به وضعیت موجود کمتر در سطح شهرستان تردد داشته باشند و حضور در اماکن و مکان های پرتردد و پر تراکم بپرهیزند.

درویشی در ادامه از فعال شدن ۲۰ اکیپ در راستای گند زدایی هر روز ادارات سطح شهرستان خبر داد و یادآور شد:مراسم ختم در سطح شهرستان حتی در روستاها ممنوع بوده و  به حتی نباید به مساجد و منازل کشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم می توانند کمک هزینه های مراسمات ختم خود در اختیار شهرداری و دانشکده علوم پزشکی و دستگاه های متولی برای درمان قرار دهند، تصریح کرد:برگزاری مراسم بعد از تدفین با جمعیت کم در فضای باغ بهشت می تواند انجام بگیرد.

درویشی همچنین با اشاره به مستقر شدن غربالگری و تست تب در سه ورودی شهرستان از سمت سنقر،قروه و جاده کرمانشاه گفت:مردم به خاطر سلامت خود و دیگر شهروندان جمعه آخر سال را لغو کرده و به بهشت زهرا نرفته و در خانه بمانند.

فرماندار اسدآباد با تاکید بر نظارت اداره صمت بر گند زدایی نانوایی های سطح شهرستان یاد آور شد:در صورتی که هر یک از نانوایی ها فاقد دستگاه پز باشند برای اولین بار اخطار و جریمه و برای دوم تعطیل خواهند شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی