English

شاهرخی:

استفاده از ظرفیت معلولان در اولویت قرار دارد

استاندار همدان با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت معلولان باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی در آسان سازی زندگی معلولان تلاش کنند.

استفاده از ظرفیت معلولان در اولویت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان، روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت ۱۲ آذر، روز جهانی معلولان افزود: روز جهانی معلول فرصت مناسبی است تا افکار عمومی را نسبت به موقعیت معلولان تغییر دهیم چراکه معلولیت‌های جسمی مانع نشده تا این افراد در عرصه‌های فرهنگی و اجتماع و دیگر عرصه ها محدودیت داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به اینکه در عرصه‌های علمی نیز اساتید برجسته‌ای از معلولان در جامعه داریم، افزود: در عرصه تولید معلولانی داریم که نقش آفرین هستند.

شاهرخی افزود: اگر چه معلولان محدودیت‌هایی دارند اما بیشتر معلولان با توانمندی خود در همه عرصه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی موفقیت‌هایی کسب کردند.

استاندار همدان تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در آسان سازی زندگی معلولان تلاش کنند.

شاهرخی افزود: پیشگیری از ایجاد بروز معلولیت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دارد و این برنامه از سیاست‌های جدی است که در حوزه اجتماعی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت معلولان و خودکفایی آن‌ها در دست اقدام است و مناسب سازی شهری و فراهم کردن شرایط برای عبور و مرور معلولان باید مورد توجه معلولان باشد.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مسئولان و دست‌اندرکاران تلاش دارند تا زندگی بهتری برای معلولان ایجاد کنند ادامه داد: در ابتدای دولت تدبیر و امید هر معلول نزدیک به ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کرد که امروز این مبلغ به یک میلیون تومان افزایش یافته است.

شاهرخی اظهار داشت: برای خانواده های پنج نفر به بالا نیز در ابتدای دولت یازدهم نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان واریز می‌شد که این میزان امروز به یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

در این آیین از معلولانی که در عرصه‌های مختلف موفق بودند تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه