English

سیدسعید شاهرخی:

در مدیریت بحران، آموزش شهروندی لازم باید صورت پذیرد

استاندار همدان با اشاره به تسهیلات پرداختی و اقدامات صورت گرفته در سیل استان همدان، از اینکه در موضوع مدیریت بحران، آموزش شهروندی باید بیش از پیش انجام شود، سخن گفت.

در مدیریت بحران، آموزش شهروندی لازم باید صورت پذیرد

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سیدسعید شاهرخی، استاندار همدان عصر سه‌شنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران همدان با اشاره به آموزش های شهروندی در مدیریت بحران، در خصوص بارش‌های آغاز سال 98 بیان کرد: همدان در جریان بارش‌های سیل آسای نوروز ۱۳۹۸، دومین استان پر بارش کشور بود. در این سیل در طول ۲۴ ساعت به طور متوسط در استان ۱۳۴ میلیمتر بارش رخ داد و نهاوند با ۱۷۴ میلیمتر بیشترین بارش را در کشور داشت. همت دستگاه‌های ذیربط باعث مهار باران‌های سیل‌آسای آغاز سال در استان شد.

شاهرخی ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی از روزهای آغازین سال اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم ایجاد شد. 

اقدامات پیشگیرانه و بازگشایی مسیل‌ها، تخلیه برخی از منازل در معرض سیل، تخلیه بخشی از ظرفیت مخازن سدها  از جمله اقداماتی بود که در این راستا صورت گرفت. تخلیه به موقع مخازن سدها باعث شد حجم زیادی از رواناب‌ها در مخزن سد جمع شود و علاوه بر کنترل سیل، آب مورد نیاز ذخیره شود که ناشی از عملکرد خوب امور آب استان بود.

 بر اساس بررسی صورت گرفته سیل امسال در همدان به ۱۸ هزار و ۸۷۱ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب وارد کرد که در مجموع ۸۹۰ واحد شهری و هشت هزار و ۴۹ واحد روستایی تخریب شد.

وی ادامه داد: پس از بارش‌ها، نزدیک به ۱۰۰‌ میلیون متر مکعب آب در مخازن استان ذخیره شد.

شاهرخی بارش‌های نوروز ۱۳۹۸ در تاریخ همدان را بی سابقه دانست و افزود: پنج هزار و ۹۳۲ واحد در لیست تعمیرات و چهار هزار فقره نیز در لیست تسهیلات معیشتی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به خوبی عمل کردند و رضایت کامل از بانک‌ها داریم، گفت: ۹۹.۸ درصد از خسارت دیدگان، به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون ۸۴ درصد آن‌ها تسهیلات خود را دریافت کردند.

استاندار همدان گفت: سیل ابتدای سال جاری در مجموع نزدیک به یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بانکی و بلاعوض واگذار شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت انبارهای امدادی هلال احمر تقویت گفت: در موضوع مدیریت بحران، آموزش شهروندی باید بیش از پیش انجام شود و مردم همدان همکاری و هماهنگی خوبی با ما داشتند که این نشان از فرهنگ بالای این خطه از ایران زمین است.

شاهرخی اظهار داشت: اتاق بحران همدان با سه میلیارد تومان بهره‌برداری شده است و مرکز خوبی برای رصد و کنترل مواقع بحرانی استان است.​

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر