English

حسین قاسمی خبرداد؛

بیش از هزار مصدوم در حوادث ویژه هرمزگان

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان از بیش از هزار مورد مصدوم از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در حوادث ویژه هرمزگان خبر داد.

بیش از هزار مصدوم در حوادث ویژه هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، دکتر حسین قاسمی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه ۳۲۵ حادثه ویژه در هرمزگان توسط نیروهای اورژانس بررسی و خدمات رسانی شدند که از این شمار حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالای ۵ نفر، با فراوانی ۱۴۱ مورد و ۹۱۶ مصدوم و فوتی، بیشترین حادثه ویژه در این مدت بوده است.

قاسمی مجموع مصدومان حوادث ویژه هرمزگان در مدت مذکور را یک هزار و ۲۴۱ مورد اعلام کرد و افزود: از این شمار ۹۶۰ نفر جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شده، ۱۶۱ نفر خدمات سرپایی در محل فوریت دریافت کرده اند و ۱۴۵ نفر نیز در زمان وقوع حادثه جان خود را از دست داده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده، ۱۲ حادثه ویژه با مصدوم بیشتر از ۱۰ نفر در هرمزگان رخ داده که از این میان واژگونی اتوبوس با ۴۹ مصدوم و فوتی و یک مورد مسمومیت غذایی در بستک با ۵۷ بیمار، جزء حوادث ویژه با بالاترین تعداد مصدوم و بیمار بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان میانگین تعداد ماموریتهای روزانه اورژانس هرمزگان را ۱۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریتهای شهری ۸ دقیقه و در جاده ۱۴ دقیقه می باشد که مطابق با استانداردهای کشور است.

اورژانس هرمزگان دارای ۴۱ پایگاه جاده ای و روستایی و ۱۹ پایگاه شهری است.

حوادث ویژه، حوادثی است که به لحاظ وسعت حادثه، شدت و تعداد مصدوم، بزرگتر از حوادث معمول بوده و باعث به وجود آمدن شرایطی می شود که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدامات اساسی و فوق العاده است و تصادف با بیش از چهار مصدوم و دو فوتی در زمره این حوادث محسوب می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه