English

جوانان پیاده نظام احزاب نیستند

پیگیری فعالیت احزاب نشان می‌دهد آنها خودشان در جامعه دچار مشکل هستند. در حال حاضر طیف‌های اصولگرا و اصلاح طلب تعریف مشخصی در جامعه ندارند.

جوانان پیاده نظام احزاب نیستند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، پیگیری فعالیت احزاب نشان می‌دهد آنها خودشان در جامعه دچار مشکل هستند. در حال حاضر طیف‌های اصولگرا و اصلاح طلب تعریف مشخصی در جامعه ندارند. زمانی این دو طیف در جامعه قابل تفکیک بودند اما نگرش‌های جدید نشان می‌دهد ما در حوزه احزاب دچار مشکلاتی شده‌ایم.

گاهی احزاب همزمان با فعالیت‌شان به سراغ منفعت طلبی و رسیدن به اهداف شخصی در پوشش حزب میروند و گاهی جوانان نیز نسبت به بکارگیری‌شان توسط احزاب همزمان با ایام انتخابات و فراموش شدن‌شان بعد از این دوره انتقاداتی را مطرح می‌کنند.

تحول اصلی حوزه جوانان حرکت آنان به سمت اقتصاد، اشتغال و کار است،احزاب پاسخگوی نیازهای جوانان در کشور نبودند و این ضعف تشکیلاتی در کشور است. اگر احزاب به شکل قانونی و نهادینه تشکیلاتی داشتند و تکلیف‌شان با مدل حاکمیت روشن بود این اتفاق در جامعه نمی‌افتاد.

عملکرد واقعی حزبی در کشور وجود ندارد، این معنی ندارد که یک حزب از همه امکانات برای فعالیت حزبی محروم باشد و در عین حال حزبی دیگر از همه امکانات مانند تریبون‌های نماز جمعه برخوردار باشد. آسیب این اتفاق در کشور این است که عده‌ای از جوانان در حوزه سیاست واپس زده شده‌اند.

افراد در فضا و حال و هوای انتخابات جذب احزاب می شوند و تا انتخابات بعدی دوباره رها می شوند، بعد از آن تا زمان انتخابات فراموش می‌شوند.

احزاب باید به این بلوغ سیاسی و فکری برسند که جوانان پیاده نظام احزاب نباشند و احزاب بتوانند نیروهای توانمند در همه حوزه اقتصادی،فرهنگی ،اجتماعی و سیاسی تربیت و به جامعه معرفی کنند و بعد از معرفی آنها را حمایت کنند.

اگر افراد متشکل در حزب، برنامه ها ،طرح ها و پیشنهاداتی را دارند در حوزه کار قانونگذاری،در حوزه کار اجرایی و در سایر حوزه‌ها به این افراد کمک کنند و آنها را حمایت کنند و آنها را رها نکنند؛ این نباشد که افراد یک مدت زمانی که انتخابات وجود دارد،معرفی شوند و بعد رها بشوند.

احزاب بعد از تربیت افراد آنها را باید برای احراز پست های کلان مدیریتی، در حوزه قانون‌گذاری و اجرایی معرفی کرده و بعد از آن از آنها حمایت کنند و پشتیبان آنها باشند و این نکته خیلی مهم است.

در استان اردبیل احزاب بیشتر با یک مهر شناخته میشوند که در جیب دبیران سرگردان هستند و به جناحی که منفعت داشته باشند چون باد حرکت میکنند.

در این میان یکی دو تا حزب ریشه دار وجود دارد که توانسته با داشتن شورای تصمیم گیری و یا دفتر ثابت پا برجا بماند و از آنها نیز تا حال چهره شاخصی در استان معرفی نشده است.

اینان نیز مثل احزاب در سراسر کشور و پایتخت فقط در ایام انتخابات ظهور میکنند و فردای انتخابات به کمای سیاسی می روند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه