English

آیت الله اعرافی:

انتخابات یک آزمون بزرگی الهی و یک وظیفه شرعی و انقلابی است/مردم از بزرگ‌نمایی ویروس کرونا پرهیز کنند

امام جمعه قم در رابطه با ویروس کرونا بر ضرورت مراقبت‌های بهداشتی و قواعد پیشگیری تأکید کرد و گفت: ما هیچ‌گاه نباید از خداوند متعال غافل شویم و باید به‌شدت از بزرگنمایی و هراس افکنی در میان مردم در رابطه با این بیماری که چیزی شبیه آنفلوانزاست پرهیز کنیم.

انتخابات یک آزمون بزرگی الهی و یک وظیفه شرعی و انقلابی است/مردم از بزرگ‌نمایی ویروس کرونا پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر مقدس قم، اظهار کرد: حتی یک رای ما در انتخابات امروز، دشمنان را از مرزهای کشور دورتر کرده و بر عزت و اقتدار ایران اسلامی می‌افزاید.

خطیب جمعه قم افزود: انتخابات یک آزمون بزرگی الهی و یک وظیفه شرعی و انقلابی است، ازاین‌رو هرکدام از مردم باید به همراه دیگران به‌پای صندوق‌های رأی بیایند.

وی بابیان این‌که برگزاری ۳۷ انتخابات در چهار دهه گذشته انقلاب در جهان بی‌نظیر است، حضور پرشور و باشکوه ملت غیور ایران اسلامی در تمامی انتخابات را موردتوجه قرار داد و گفت: همه ارکان قدرت در کشورمان بر اساس آرای مستقیم یا غیرمستقیم مردم شکل می‌گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به وظایف و تکالیف بسیار حساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: قانون‌گذاری، نظارت و شکل‌گیری دولت آینده بر اساس آرای مردم، سه عرصه حساس و پیچیده در برابر نمایندگان مجلس است.

وی بابیان این‌که جبهه کفر و استکبار تلاش‌ها و هزینه‌های بسیاری برای دور کردن مردم کشورمان از پای صندوق‌های رأی انجام داد، تصریح کرد: مردم کشورمان همان‌طور که در تشییع پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی ۲۲ بهمن به صحنه آمدند، امروز هم دشمنان اسلام و انقلاب را از غلبه بر نظام اسلامی ناامید خواهند کرد.

اعرافی اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون برگزارشده و قدرت را دست‌به‌دست می‌کند و تحریم شورای نگهبان از سوی آمریکایی‌ها نشان‌دهنده اهمیت انتخابات و انتخاب افراد اصلح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی در بیش از ۸۰ کشور جهان، امواج انقلاب اسلامی را سرمایه‌ای ارزشمند دانست و گفت: انسان‌های مغرض و معاند نمی‌خواهند این عمق و جایگاه انقلاب اسلامی را در میان ملت‌های دنیا ببینند.

خطیب جمعه قم بابیان این‌که مردم کشورمان باید به اوج عزت و اقتدار انقلاب اسلامی و چنین رهبری افتخار کنند، گفت: ایران اسلامی هیچ‌گاه حضور بی‌قانون و بی‌منطق در جهان نداشته و میلیون‌ها عاشق و دلداده انقلاب بر اساس ایمان و اعتقاد در جهان شکل‌گرفته است.

اعرافی در حاشیه سخنرانی خود گلایه مردم در رابطه با عدم استقرار صندوق‌های اخذ رأی در مصلای قدس را وارد دانست و گفت: مصلای نماز جمعه پایگاه فکر و فرهنگ و اعتقاد جامعه است و باید صندوق‌های رأی در این انتخابات و انتخابات آینده در این محل مستقر شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه