English

جعفر طولابی:

روستاهای در مسیر سیلاب خرم آباد تخلیه شدند

فرماندار خرم آباد از تخلیه اضطراری برخی روستاهای این شهر در مسیر سیلاب قرار داشتند خبر داد.

روستاهای در مسیر سیلاب خرم آباد تخلیه شدند

به گزارش خبرگزاری موج لرستان، جعفر طولابی، گفت: برخی روستاهای خرم آباد که در مسیر سیلاب بودند و خطر طغیان رودخانه ها اهالی آنان را تهدید می‌کرد، تخلیه شدند.

فرماندار خرم آباد، تصریح کرد: در حال حاضر مشکل حادی وجود ندارد اما برخی روستاهای سپیددست، تنگ هفت، تنگ پنج، بیشه، چم سنگر و بخشی از قسمت ساحلی شهر سپیددشت به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی تخلیه و هشدارهای لازم به ساکنان داده شده است.

او افزود: برخی از این افراد در منزل نزدیکان و برخی نیز در کمپ های موقت اسکان شده اند که با توجه به اینکه ازدحام چندانی وجود ندارد توصیه های بهداشتی برای رعایت فاصله از یکدیگر به منظور پیشگیری از شیوع کرونا رعایت می شود.

طولابی، ادامه داد: در بخش مرکزی خرم آباد نیز برای روستاهای کهریز پایین و بالا کمپ اضطراری اسکان موقت دایر شده تا در صورت نیاز نسبت به تخلیه و جابجایی اهالی اقدام شود اما در صورت استمرار بارش‌ها تا عصر امروز و با توجه به آب شدن برف های بالادست خرم رود و کرگانه احتمال طغیان وجود دارد. 

20 روستای خرم آباد در معرض خطر رانش زمین است

وی، تبیین کرد: 50 روستای خرم آباد در معرض خطر سامانه بارشی جدید و 20 روستا نیز در خطر رانش زمین هستند.

او اضافه کرد: از مجموع 50 روستای در معرض خطر سیل، 30 روستا در مسیر رودخانه و سیلاب هستند که تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری اهالی تدوین شده است.

جعفر طولابی ادامه داد: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته جمعیت هلال احمر با بخشداران موظف شده اند نسبت به مکان یابی و ایجاد کمپ های موقت برای اسکان اضطراری تا روز دوشنبه اقدام کرده و دستگاه های خدمات رسان نیز زیرساخت های لازم برای رفاه مردم در این کمپ ها را فراهم کردند.

تخلیه منازل ساحلی خرم رود خرم آباد

شرایط اسکان موقت اهالی خرم رود خرم آباد فراهم شده است

فرماندار خرم آباد، گفت: در شهر خرم آباد نیز سالن های ورزشی، مساجد و مدارس برای اسکان موقت اهالی ساحل خرم رود پیش بینی شده تا اهالی در صورت نیاز منازل خود را تخلیه و در این اماکن اسکان یابند.

گفتنی است، بر اساس پیش بینی هواشناسی لرستان، حجم بارش ها از 5 تا 8 اسفند ماه در این استان، تا 170 میلیمتر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه