English

مرتضی اولادعلی در گفتگو با موج مطرح کرد؛

توجه به وضعیت معیشتی مرزنشینان، شاه کلید کاهش قاچاق

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان توجه به وضعیت معیشتی مرزنشینان را شاه‌کلید کاهش قاچاق در استان‌های مرزی دانست.

توجه به وضعیت معیشتی مرزنشینان، شاه کلید کاهش قاچاق

مرتضی اولادعلی معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به این که وظیفه اصلی مرزبانی، استیفای حقوق مردم مرزنشین است، اذعان داشت: مرزبانان در کنار سایر نیروهای مسلح، بهترین و پایدارترین امنیت مرزی را در کشور برای آرامش مردم ایجاد کرده اند.

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان  با بیان اینکه مرزنشینان ساحلی یکی از نقاط قوت امنیت مرزی هستند، گفت: این امنیت پایدار در واقع حاصل همزیستی، همراهی، همدلی و همکاری مرزبانان با مرزنشینان است.

اولادعلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر بخواهیم مرزهای کشور از امنیت قابل قبول برخوردار باشند، باید به وضعیت معیشتی و اقتصادی مرزنشینان توجه ویژه ای شود، افزود: کمک کنیم تا مردم رنج دیده نوار ساحلی، قاچاق را تنها گزینه حل مشکل معیشتی خود ندانند و با میل و رغبت بیشتری در نقاط مرزی مستقر شوند و از مرزها صیانت کنند.

وی در ادامه، اضافه کرد: مرزبانان غیور استان هرمزگان سختی ها و مشکلات را در هر شرایطی به دوش می کشند چرا که حراست از مردم و امنیت آنان برایشان از جانشان مهم تر است.

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: هر چقدر با مرزنشینان همکاری داشته باشیم توفیقاتمان بیشتر خواهد شد و با توجه به نشست هایی که با مردم و ریش سفیدان اهل سنت شرق هرمزگان داشته‌ایم از انجام اقدامات عملیاتی مرزبانی استقبال کرده‌اند و ما نیز به توفیقاتی دست پیدا کرده‌ایم که امیدواریم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد.

اولاد علی با گله‌مندی از اینکه هرجا که نیروهای نظامی و انتظامی در روستاهای استان حضور یابند در ابتدا به مذاق برخی افراد خوش نمی‌آید، ادامه داد: مردم آن مناطق به مرور تمایلات خود را به حضور مرزبانان نشان می‌دهند اما در برخی مناطق نیز افراد سودجو مردم را جلو می‌اندازند و درگیری‌هایی پیش می آید.

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان در پایان گفت: بستر لازم برای صیادان مرزنشین باید فراهم شود و هر چه وضعیت اقتصادی مرزنشینان تأمین شود از قاچاق به دور خواهند شد و قطعا همکاری و وحدتشان با نیروهای مرزبانی دوچندان می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه