English

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی خبر داد:

برخورد پلیس فتا با عاملان انتشار شایعات انتخاباتی در اصفهان

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از برخورد پلیس فتای اصفهان با عاملان انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی خبر داد.

برخورد پلیس فتا با عاملان انتشار شایعات انتخاباتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: برابر ماده 18 قانون جرائم رایانه ای هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی در فضای مجازی اخبار خلاف واقع را منتشر نماید مجرم محسوب شده و افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال زندان محکوم خواهد شد.

وی افزود: همچنین مطابق مواد 697 و 698 قانون مجازات اسلامی انتشار هرگونه اخبار کذب از نتایج بررسی صلاحیت ها و شمارش آرای انتخابات در فضای مجازی نیز جرم محسوب شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از طرف ستادهای انتخاباتی موضوع به مبادی ذی ربط گزارش خواهد شد گفت: تا کنون تعدادی معدودی از کسانی که اقدام به انتشار اخبار کذب و شایعات انتخاباتی در فضای مجازی می کردند شناسایی و به مراجع قانونی تحویل شدند.

این مقام انتظامی گفت: از شهروندان می خواهیم هنگام مشاهده هر گونه مطلب انتخاباتی در فضای مجازی قبل از اینکه آن را باور کنند و انتشار دهند پیرامون آن موضوع تحقیق کرده و صحت آن را بررسی کنند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان بیان کرد: متاسفانه عده ای با اهداف و نیات خاص در صدد تخریب چهره کاندیداها و انتشار مطالب کذب و دروغ علیه آن ها می کنند که در این زمینه از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده، این گونه موارد را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی از سوی پلیس فتای استان انجام شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه