English

مجتبی اولاد علی در گفتگو با موج؛

توان و تاکتیک مرزبانی هرمزگان باید برای مقابله با قاچاقچیان بروز شود

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان گفت: برای مقابله با قاچاقچیان و متناسب با تهدیدات دشمنان باید توان و تاکتیک مرزبانی استان بروز شود.

توان و تاکتیک مرزبانی هرمزگان باید برای مقابله با قاچاقچیان بروز شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجتبی اولاد علی معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار موج، با تاکید بر اینکه توان و تاکتیک مرزبانی هرمزگان باید متناسب با تهدیدات  قاچاقچیان بروز شود، اذعان داشت: هرمزگان دارای یک هزار و 100 کیلومتر مرز دریایی است و با توجه به وجود 14 جزیره در این استان و بیش از دو هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی، دریابانی وظیفه دارد از جزایر و سواحل حفاظت کنند.

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان دارای جایگاه ملی و استراتژی بسیار مهمی است، افزود: جبران عقب ماندگی و کمبودهای تجهیزاتی در دستور کار فرماندهی قرار گرفته است و طبق فرمایشات رهبری تذاکراتی در جهت افزایش توان تجهیزاتی به دستگاه های متولی این امر داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در راه حفظ و پاسداشت این مرز و بوم، 6 شهید در دریابانی استان هرمزگان جان خود را  برای آرامش و امنیت مردم غیور استان هدیه کردند، گفت: تجهیزات و شناورهای ما نسبت به تجهیزات قاچاقچیان در درجه پایینتری قرار دارد اما توان و قدرت نیروهای ما در برابر آنان مضاعف بوده و هیچ گاه اجازه ی کوچکترین تعرضی به مرزها را نخواهیم داد.

اولاد علی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان هرمزگان پس از سیستان و بلوچستان بزرگترین استان کشور به لحاظ داشتن مرز است و تمامی این موارد بیانگر اهمیت این استان است، افزود: مسیر قاچاق مواد مخدر از خشکی به دریا منتقل شده و یک هزار و 400 کیلومتر مرز دریایی در سرزمین اصلی، و هزار کیلومتر نوار ساحلی، در کانون توجه سوداگران مواد مخدر است.

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان، افزود: طی جلساتی که با استانداری هرمزگان داشته ایم، رایزنی ها انجام شده است و به دنبال تامین اعتبار جهت تقویت شناورهای دریابانی طی اوایل سال آینده هستیم.

اولاد علی با اعلام اینکه تجهیزات مرزبانی از طریق سلسه مراتب فرماندهی در حال پیگیری است، تشریح کرد:  طبق وعده ی استاندار هرمزگان مبنی بر افزایش شناورها و تجهیز شناورهای دریابانی، به محض اختصاص بودجه این حوزه مجهز به ده ها فروند شناور پیشرفته خواهد شد تا بتوانیم با تمام توان در جهت حفظ امنیت مرزهای آبی و خشکی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تلاش های زیادی در عرصه مبارزه با مواد مخدر انجام داده است که اگر این اقدامات نبود، وضعیت فعلی به مراتب بسیار بدتر از وضعیت کنونی بود، افزود: مسیر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به مسیر دریایی انتقال یافته و با توجه به پیچیدگی ها و دشواری های مقابله با قاچاقچیان در دریا و خشکی، باید اقدامات و امکانات مقابله ای متناسب با شرایط باشد.

معاون اجتماعی دریابانی استان هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه تا نیمه اول سال آینده ناوگان های جدید وارد ناوگان دریایی استان خواهد شد، خاطر نشان کرد: طرح جامعی از سوی شورای مواد مخدر و با همفکری نیروی انتظامی، مرزبانی تهیه شده است تا بسنجیم که چه امکاناتی را در راستای مجهز کردن سیستم مقابله ای در مسیر دریایی با قاچاقچیان نیاز داریم تا تامین اعتبار به نسبت نیاز مجموعه دریابانی افزایش پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه