English

حجت الاسلام والمسلمین شیرازی بیان کرد؛

لزوم دفاع و تبعیت از ولایت فقیه

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وصیت نامه سردار سپهبد قاسم سلیمانی عنوان کرد: دفاع و تبعیت از ولایت فقیه مساله مهمی بود که در وصیت نامه این شهید بزرگ پررنگ است.

لزوم دفاع و تبعیت از ولایت فقیه

به گزارش خبرگزاری موج قم، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم به بیان برخی از خصوصیات اخلاقی سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی بیان کرد: سردار شهید قاسم سلیمانی شبانه روز با قرآن مانوس بود و حتی در زمان‌های استراحت هم به تلاوت قرآن مشغول می شد.

وی تصریح کرد: امکان نداشت سردار سلیمانی برای انجام یک سخنرانی کمتر از ۸ ساعت برای مطالعه وقت اختصاص ندهد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه ابراز کرد: سردار سلیمانی همواره در طول زمان مسافرت از شهری به شهر دیگر به صورت دائم مشغول مطالعه کتاب‌های اخلاقی، ذکر و پاسخ دادن به سوالات و شبهات نسل جوان هرگز خسته نمی‌شد.

شیرازی اضافه کرد:‌ وی عاشق فرزندان شهدا بود و همیشه توصیه می‌کرد که نگاه به فرزندان شهدا باید پدرانه و همراه با محبت و مهرورزی باشد.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی همیشه با فرزندان شهدا در تماس بود و حتی تا آخرین لحظات قبل از شهادت نیز این ارتباط با فرزندان و خانواده شهدا ادامه داشت.

وی ادامه داد: وی دست و پیشانی خانواده شهدا را می‌بوسید و هرگز برای دیدار با جانبازان و بستگان شهدا وقت مشخص تعیین نمی‌کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: سردار سلیمانی عاشق سربازی بود نه عاشق قدرت و هرگز نگاه متداول به قدرت را مانند دیگران نداشت.

وی اضافه کرد: عزت و محبوبیت سردار سلیمانی به دلیل ارتباط این سردار سرافراز اسلام با خدا، اولیای الهی، معنویات، خانواده های شهدا و ولایت بود.

وی با اشاره به انواع جهاد در منطق اسلام، ابراز کرد: جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر در این تعریف بیان شده است.

 وی ابراز کرد: تا زمانی که انسان در جهاد اکبر و مبارزه با هوای نفس پیروز نشود نمی‌تواند در جهاد اصغر به مصاف دشمن بیرونی برود.

شیرازی تصریح کرد: انسان مجاهد با هوای نفس حقایقی را درک می‌کند که دیگران آن را نمی‌توانند درک کنند.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه افزود: تفاوت انسان مجاهد با افراد پیرو هوای نفس در این است که پرده حقایق عالم از مقابل دیده مجاهدان کنار زده می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه